Jak poinformowała w czwartek Dorota Szalacha z zespołu prasowego PKP PLK, prace remontowe mają się zakończyć w 2020 roku. Wykona je spółka zależna PLK - Przedsiębiorstwo Napraw i Utrzymania Infrastruktury Kolejowej w Krakowie.

Przedstawiciele PKP PLK podkreślają, że po zakończeniu wszystkich inwestycji zaplanowanych w Krajowym Programie Kolejowym na trasie Kraków – Zakopane do 2023 r., czas przejazdu pociągów pomiędzy tymi miastami skróci się z obecnych 3,5 godz. do ok. 2,15 godz.

Pierwsze pół godziny oszczędności czasu uda się uzyskać pod koniec 2017 r., po oddaniu do użytku dwóch łącznic kolejowych Kraków Zabłocie – Kraków Krzemionki oraz w Suchej Beskidzkiej.

W ramach inwestycji zaplanowano wymianę ponad 35 km torów. Przebudowanych będzie blisko 100 obiektów inżynieryjnych, w tym sześć mostów - m.in. w Skawinie, Przytkowicach, Kalwarii Zebrzydowskiej - oraz dwa wiadukty: w Woli Radziszowskiej i Stryszowie. Przebudowanych zostanie kilkanaście przejazdów kolejowo-drogowych, a nowe urządzenia sterowania ruchem usprawnią przejazd pociągów i zwiększą bezpieczeństwo.

Reklama

Powstanie nowy przystanek kolejowy Radziszów Centrum, a na dziewięciu istniejących poprawi się obsługa podróżnych, dzięki przebudowie peronów i wyposażeniu ich w nowe wiaty, ławki i oświetlenie, a także dostosowanie do potrzeb osób niepełnosprawnych. W Kalwarii Zebrzydowskiej Lanckorona zainstalowana będzie kładka dla pieszych.

Zaprojektowana zostanie również łącznica kolejowa w Kalwarii Zebrzydowskiej, między liniami: Skawina – Żywiec i Kalwaria Zebrzydowska Lanckorona – Bielsko Biała, która po realizacji ułatwił ruch pociągów. Ma ona zostać wybudowana w późniejszym terminie.

Zakończenie prac na linii nr 97 Skawina – Sucha Beskidzka oraz zaprojektowanie budowy łącznicy w Kalwarii Zebrzydowskiej Lanckorona planowane jest w 2020 r. Inwestycja realizowana jest ze środków budżetowych w ramach większego projektu o wartości 950 mln netto zł. (PAP)