Spółka PKP Polskie Linie Kolejowe podała w sobotę, że modernizacja blisko 10-kliometrowego odcinka jest elementem prac prowadzonych na linii E59 między Czempiniem (Wielkopolskie) a granicą województwa dolnośląskiego.

W ramach tego przedsięwzięcia przewidziano remont stacji Kościan i Stare Bojanowo, budowę dwóch przejść podziemnych i dwóch wiaduktów, modernizację czterech przejazdów kolejowych i dwóch mostów.

Prace na tym odcinku będą prowadzone na jednym torze, przy utrzymaniu ruchu pociągów. Na wyremontowanych stacjach znajdą się nowe wiaty i ławki, nowoczesny system informacji pasażerskiej oraz udogodnienia dla osób z ograniczoną mobilnością. Zmodernizowane przejazdy kolejowe zostaną dostosowane do osiągania przez pociągi osobowe prędkości 160 km/h.

Spółka podała, że od listopada modernizowany będzie tor na odcinkach: Korzeńsko – Rawicz i Bojanowo – Leszno. Odnowione zostaną też stacje w Rawiczu i Bojanowie.

Reklama

Po przebudowie podróż 70-kilometrowym odcinkiem z Czempinia do granicy województwa dolnośląskiego będzie o 20 minut krótsza. Zakończenie robót budowlanych planowane jest na 2020 rok. Pociągi pasażerskie pojadą po zmodernizowanej trasie z prędkością do 160 km/h, zaś pociągi towarowe - do 120 km/h.

Modernizacja realizowana jest w ramach projektu "Prace na linii kolejowej E59 na odcinku Wrocław - Poznań, etap IV, odcinek granica województwa dolnośląskiego – Czempiń", współfinansowanego przez Unię Europejską. Całkowity koszt projektu to ponad 1,5 mld zł, z czego około 1,2 mld zł pochodzi ze środków unijnych.(PAP)