Unijne dofinansowanie z Regionalnego Programu Operacyjnego Lubuskie 2020 pokryje 85 proc. potrzebnej kwoty, a pozostałą część będą stanowiły pieniądze z budżetu województwa.

Według planów nowe pojazdy obsłużą podróżnych na trasie Kostrzyn - Gorzów Wlkp. - Krzyż - Poznań Główny.

„Wybór jest nieprzypadkowy. To właśnie na tym odcinku możemy mówić o największym strumieniu pasażerów” – zaznaczyła marszałek.

To nie jedyne inwestycje w lubuską kolej. W marcu podpisano porozumienie samorządu z PKP PLK i ministerstwem inwestycji i rozwoju dotyczące modernizacji linii kolejowych nr 358 i 203.

Reklama

Przewoźnikiem kolejowym w Lubuskiem jest spółka Przewozy Regionalne. W tym roku świadczy dla regionu usługi transportowe za 45,6 mln zł.

Oprócz dofinansowania przewozów kolejowych samorząd regionu inwestuje w nowoczesny tabor kolejowy. Dotychczas za 184,8 mln zł kupiono 19 pojazdów szynowych, w tym 16 o napędzie spalinowym i trzy elektryczne. Pojazdy należące do regionu użytkują Przewozy Regionalne.

Dodatkowo w latach 2014-2017 samorząd sfinansował naprawy okresowe i modernizacje ośmiu autobusów szynowych - to ponad 26 mln zł. (PAP)

autor: Marcin Rynkiewicz

edytor: