Wykonawcą dokumentacji będzie spółka Voessing Polska.

Jak poinformowała spółka w komunikacie, dzięki modernizacji powstanie możliwość przywrócenia połączeń pasażerskich na całej trasie Stalowa Wola – Tarnobrzeg/Sandomierz – Ocice/Padew.

Dzięki planowanym pracom skróci się też czas przejazdu między poszczególnymi stacjami, powstaną również nowe przystanki kolejowe w miejscowości Sobów, Kępa Zaleszańska i Ocice.

Przebudowanych zostanie też osiem stacji i przystanków, m.in. w Tarnobrzegu, Chmielowie i Baranowie Sandomierskim. Perony będą wyższe, przystosowane do potrzeb osób o ograniczonej mobilności, pojawią się też ławki oraz gabloty z rozkładem jazdy.

Reklama

Po zakończeniu tej inwestycji możliwe będzie przywrócenie ruchu pociągów pasażerskich na odcinkach Padew Narodowa - Chmielów oraz z Sandomierza do Grębowa przez linię kolejową nr 78. Obecnie tory są wykorzystywane jedynie w ruchu towarowym.

Pociągi pasażerskie między stacjami Padew Narodowa i Stalowa Wola Rozwadów pojadą z prędkością do 120 km/h. Do wprowadzenia ruchu z wyższą prędkością zostaną dostosowane obiekty inżynieryjne - zmodernizowane mają być m.in. cztery mosty i 63 przepusty. W sumie prawie 80 obiektów.

Ostateczny zakres planowanych prac zostanie określony na etapie dokumentacji projektowej.

Dokumentacja ma powstać do roku 2020. Prace budowlane zaplanowane zostały na lata 2021-2022, ich wartość w Krajowym Programie Kolejowym szacowana jest na ponad 330 mln zł. Projekt będzie dofinansowany z Programu Operacyjnego Polska Wschodnia. (PAP)

autor: Wojciech Huk

edytor: Bożena Dymkowska