Wydane przez wojewodę Zdzisława Sipierę decyzje dopełniają zgód na budowę drugiego etapu odcinka wschodniego-północnego metra na Targówku. Decyzje mają rygor natychmiastowej wykonalności.

Zakres prac, na które wojewoda wydał zgodę, obejmuje: budowę wentylatorni szlakowej V20 (przy ul. Blokowej między ul. Czerwińską a ul. Kanałową) i wentylatorni V21 (przy ul. Kondratowicza, na zachód od ul. Chodeckiej) wraz z budową tuneli, infrastruktury i obiektów towarzyszących oraz budową i przebudową układu drogowego.

Dzięki temu możliwe będzie podpisanie umowy z konsorcjum firm Astaldi i Gülermak, które zwyciężyły w postępowaniu na wybór wykonawcy ostatniego odcinka linii metra M2 w prawobrzeżnej Warszawie. Będą mieli na to 36 miesięcy, a koszt tej inwestycji wynosi prawie 1,4 mld złotych.

Warszawskie metro składa się z dwóch linii. Pierwsza część drugiej została otwarta w 2015 roku, a jej budowę wsparła 776 mln euro Unia Europejska. W styczniu 2017 roku UE zainwestowała kolejne 432 mln euro w drugi etap prac. Inwestycja dotycząca II linii metra jest zlokalizowana w dzielnicach Wola i Bemowo (odcinek zachodni) oraz Targówek (odcinek wschodnio-północny). Cała inwestycja obejmuje budowę trzech stacji na odcinku wschodnio-północnym, dwóch na odcinku zachodnim i zakup 17 pociągów. Jej całkowita wartość wynosi ponad 3,5 mld zł. Niemal 2 mld zł stanowi dotacja unijna. Druga linia ma zostać ukończona do 2023 r.

Reklama

Pierwszą linią metra, która w całości działa od października 2008 r., dziennie jeździ ok. 500 tys. pasażerów. Pociągi na drugiej rozpoczęły kursowanie w marcu 2015 r. i dziennie przewożą ponad 140 tys. pasażerów.(PAP)

Autor: Dorota Stelmaszczyk