Najniższą cenę, 210,5 mln zł, zaproponowało konsorcjum firm RUBAU Polska Sp. z o.o. oraz Construcciones RUBAU S.A. z Hiszpanii - poinformował rzecznik GDDKiA w Białymstoku Rafał Malinowski.

Najwyższa cena, wynosząca 313,5 mln zł, zaproponowana przez konsorcjum PBDM Mińsk Mazowiecki i "Planeta" z Warszawy przekracza kwotę, jaką inwestor planuje przeznaczyć na ten cel.

Drogowcy nie poinformowali, kiedy konkretnie nastąpi rozstrzygnięcie przetargu. Malinowski zaznaczył, że będzie to "w najkrótszym możliwym terminie". Przy wyborze będą brane pod uwagę nie tylko cena, ale także termin realizacji czy inne kryteria techniczne.

7-km fragment Via Baltica od węzła Łomża Południe do węzła Łomża Zachód będzie pierwszą częścią obwodnicy Łomży. Powstanie też 9-km odcinek drogi krajowej nr 63 kategorii drogi głównej przyspieszonej. Inwestycja, dofinansowana z UE, będzie realizowana w systemie projektuj i buduj; ma być gotowa w 2021 r. Oba te odcinki oraz kolejne 13 km Via Baltica od węzła Łomża Zachód do węzła Kolno będą stanowić obwodnicę Łomży.

Reklama

Droga S61 ma stanowić jedną z polskich części trasy Via Baltica, czyli połączenia krajów nadbałtyckich z południową Europą. W Ostrowi Mazowieckiej ma odbijać na północ w stronę Łomży, Szczuczyna, Ełku i Suwałk, do granicy Polski z Litwą w Budzisku. Tam będzie się łączyć z litewską drogą A5 w stronę Kowna, a stamtąd będzie wiodła do Rygi na Łotwie.

Malinowski przypomniał, że Via Baltica od Ostrowi Mazowieckiej do Szczuczyna to sześć odcinków. W trzech przetargach otwarto oferty i trwa wybór najkorzystniejszej, w trzech kolejnych jest to planowane.

>>> Czytaj też: Poszerzenie autostrady A2 pilnie potrzebne? Problemów będzie mnóstwo