"Umowa na budowę 7-kilometrowego fragmentu obwodnicy Łomży, to nie tylko gwarancja powstania całej, 20-kilometrowej obwodnicy tego miasta, ale też kolejny etap faktycznej realizacji drogi ekspresowej S61, czyli Via Baltica od Ostrowi Mazowieckiej aż po granicę z Litwą" - powiedział minister infrastruktury i budownictwa Andrzej Adamczyk, cytowany w komunikacie.

W ramach zadania powstanie 7,2-km odcinek dwujezdniowej drogi ekspresowej S61, węzeł Łomża Południe oraz 9-kilometrowy odcinek (w nowym przebiegu) drogi krajowej nr 63 w kierunku Zambrowa, podano także.

Na realizację inwestycji w systemie "Projektuj i buduj" przewidziano 31 miesięcy (do czasu realizacji nie wlicza się okresów zimowych 15 grudnia - 15 marca). Wykonawca powinien zaprojektować trasę i uzyskać decyzję ZRID w ciągu pierwszych 15 miesięcy, a w ciągu kolejnych 16 miesięcy zrealizować prace budowlane oraz uzyskać pozwolenia na użytkowanie.

31 października 2017 r. zostały podpisane umowy na projekt i budowę odcinków S61 w. Kolno - Stawiski oraz Stawiski - Szczuczyn o długości 34,4 km. Podpisanie umów na pozostałe odcinki S61 od obwodnicy Ostrowi Mazowieckiej do Łomży (Podborze - Śniadowo, Śniadowo - Łomża Południe, Łomża Zachód - Kolno) jest planowane w I kwartale 2018 r. Ponadto w ramach budowy Via Baltica powstaje obwodnica Szczuczyna (II nitka) o długości 6,5 km, koniec prac planowany na I kw. 2020 r.; obwodnica Suwałk o długości 13 km, zakończenie budowy planowane w II kw. 2019 r. oraz odcinek obwodnica Suwałk - Budzisko (granica państwa) o długości 24 km, zakończenie prac planowane w III kw. 2020 r., przypomina resort.

(ISBnews)