Początek robót budowlanych na odcinku o długości 36 km zaplanowano na październik.

Spółka PKP PLK poinformowała w piątek w komunikacie prasowym, że dzięki modernizacji, czas podróży najszybszymi pociągami między Czempiniem a granicą woj. wielkopolskiego skróci się o około 20 minut. Po nowych torach pociągi pojadą z prędkością do 160 km/h.

"Podpisana umowa to już ostatni etap modernizacji linii E59 na odcinku Poznań – Wrocław. W praktyce oznacza to przywrócenie oczekiwanych, dobrych podróży między stolicami Wielkopolski i Dolnego Śląska. To też lepsze warunki dla obsługi pasażerów połączeń regionalnych i międzyregionalnych, siedem zmodernizowanych stacji i przystanków" – powiedział cytowany w komunikacie prasowym Arnold Bresch z zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.

Na modernizowanym odcinku wymienione zostaną tory i sieć trakcyjna, zamontowane zostaną nowoczesne urządzenia sterowania ruchem kolejowym. Na stacjach zamontowanych będzie 58 nowych rozjazdów. Zmodernizowanych zostanie 13 przejazdów kolejowo–drogowych.

Reklama

Między Czempiniem a Lesznem zostaną zmodernizowane i dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych 4 stacje i 3 przystanki. W Kościanie, Lesznie i Klonówcu powstaną cztery nowe wiadukty, zaplanowano też modernizację sześciu wiaduktów.

Zawarta w piątek umowa o wartości 395 mln zł netto jest pierwszym z dwóch kontraktów w ramach projektu „Prace na linii kolejowej E59 na odcinku Wrocław – Poznań, etap IV, odcinek granica województwa dolnośląskiego – Czempiń”. Druga umowa na odcinek Leszno – granica województwa będzie podpisana w czerwcu.

Projekt współfinansowany jest przez Unię Europejską ze środków Instrumentu „Łącząc Europę”. Całkowity koszt projektu wynosi 1,5 mld zł, z czego 1,2 mld zł pochodzi ze środków Unii Europejskiej.

Po całkowitym zakończeniu przebudowy linii kolejowej Wrocław – Poznań, czas przejazdu najszybszych pociągów na tej trasie skróci się do około 90 minut.

>>> Czytaj też: Cała prawda o deregulacji. Czy rynkowy plankton obniża jakość pracy?