Jak poinformowała rzeczniczka PKP Linie Kolejowe S.A. Joanna Kubiak na trasie Szczecin Główny – Szczecin Gumieńce po zdemontowaniu starych torów i sieci trakcyjnej trwa obecnie montaż nowych elementów linii. „Przebudowane zostaną także 4 obiekty inżynieryjne. PLK zwiększą poziom bezpieczeństwa na dwóch przejazdach kolejowo – drogowych. W Warzymicach do sygnalizacji świetlnej dodatkowo zamontowane zostaną rogatki” – czytamy w przesłanym komunikacie.

Inwestor planuje również modernizacje stacji Szczecin Gumieńce, przy której powstanie peron przystosowany dla niepełnosprawnych ruchowo podróżnych. Na stacji pojawią się ławki, wiaty, stojaki rowerowe oraz gabloty z rozkładem jazdy.

„Realizacja zadania wraz z elektryfikacją odcinka Szczecin Gumieńce – granica państwa (linia nr 409) zaplanowana jest do 2020. Obecnie trwają prace projektowe. Przewidziany jest montaż urządzeń sterowania ruchem oraz budowa mijanki w Kołbaskowie. Możliwość „krzyżowania” pociągów dodatkowo usprawni ruch kolejowy” – informują PKP Linie Kolejowe S.A. Po remoncie transgranicznej linii pociągi pasażerskie będą mogły kursować do stacji Szczecin Gumieńce z prędkością 120 km/h, a nie jak dotychczas 80 km/h. Zaś do granicy polsko-niemieckiej z prędkością 160 km/h w porównaniu z obecną prędkością 120 km/h.

Porozumienie ws. bezpośredniego połączenia Szczecin-Berlin wspólnie podpisały we wrześniu 2013 r. zarządy PKP Polskie Linie Kolejowe oraz DB Netz AG. Według zapisów porozumienia, zmodernizowana linia łącząca Szczecin z Berlinem miała zostać całości zelektryfikowana i zyskać drugi tor. W grudniu 2012 r. ministrowie transportu Polski i Niemiec podpisali w Szczecinie porozumienie w sprawie połączenia kolejowego Szczecin-Berlin. Zapewniano wtedy, że zacznie ono działać najpóźniej do 2020 r.

Reklama

>>> Czytaj też: Koleje Mazowieckie uruchomiły system śledzenia pociągów