Zamawiający, czyli GDDKiA przewidziała na to zadanie 852,9 mln zł.

Najtańszą ofertę przedstawiła spółka Pol-Aqua, która chce zrealizować zadanie za 817,1 mln zł. Druga w kolejności oferta pod względem wartości złożona została przez Metrostaw Polska, a jej wartość to 818,5 mln zł. Najdroższa oferta opiewa na 1,1 mld zł i złożona została przez Przedsiębiorstwo Usług Technicznych Intercor.

Wszystkie oferty przewidują realizację inwestycji w ciągu 34 miesięcy i udzielenie 10 lat gwarancji.

Początek zadania znajduje się za węzłem Szemud, a koniec odcinka zadania znajduje się za węzłem Gdynia Wielki Kack, na istniejącej Obwodnicy Trójmiasta.

Reklama

Odcinek tej drogi ekspresowej ma mieć ok. 20,2 km długości oraz dodatkowo 2,9 km ma mieć długość rozbudowywanego odcinka istniejącej Obwodnicy Trójmiasta. Trasa będzie miała po dwa pasy ruchu w każdym kierunku i pas awaryjny. Z kolei na odcinku Chwaszczyno – Gdynia Wielki Kack oraz na odcinku Obwodnicy Trójmiasta w obrębie węzła Gdynia Wielki Kack – ze względu na natężenia ruchu - będą to trzy pasy ruchu.

Na trasie zostaną wybudowane trzy węzły drogowe: "Koleczkowo", "Chwaszczyno" zespolony z "Gdynia Dąbrowa" oraz rozbudowany węzeł "Gdynia Wielki Kack. (PAP)

autor: Łukasz Pawłowski

edytor: Sonia Sobczyk