Konsorcjum firm Astaldi i Gulermak zaprojektuje i wybuduje za 1,6 mld zł brutto ostatni odcinek II linii metra na Bemowie, czyli od planowanej stacji Lazurowa do stacji Techniczno-Postojowej Mory - poinformował w piątek stołeczny ratusz.

Metro Warszawskie rozstrzygnęło właśnie przetarg na wybudowanie ostatniego fragmentu podziemnej kolejki na odcinku zachodnim, to tzw. etap "Mory+3".

Najkorzystniejszą ofertę - jak przekazało miasto - złożyło konsorcjum włoskiej firmy Astaldi i tureckiej Gulermak. To dobrze znane firmy w Warszawie, dotychczasowi wykonawcy II linii metra.

Konsorcjum Astaldi i Gulermak swoje usługi wyceniło na kwotę 1 mld 622 mln 951 tys. 790 zł brutto.

Wśród kryteriów wyboru znalazły się: cena - 60 proc., skrócenie czasu wykonania - 8 proc., przedłużenie okresu rękojmi - 32 proc.

Reklama

Wyłoniony w przetargu wykonawca będzie miał maksymalnie 50 miesięcy na zaprojektowanie i wybudowanie trzech stacji metra oraz niemal czterech kilometrów podwójnego tunelu i Stacji Techniczno-Postojowej Mory.

Ostatnie stacje II linii metra to: stacja C03 Lazurowa - po południowej stronie ul. Górczewskiej, w rejonie ul. Lazurowej; stacja C02 Chrzanów - w rejonie skrzyżowania ul. Szeligowskiej z planowanym przedłużeniem ul. Człuchowskiej; stacja C01 Połczyńska - w rejonie ul. Sochaczewskiej i Połczyńskiej.

Za ul. Połczyńską, w sąsiedztwie Instytutu Energetyki - na ponad 26 hektarach - wybudowana zostanie Stacja Techniczno-Postojowa Mory, z halami postojowymi i serwisowymi, magazynami oraz zapleczem technicznym II linii metra.

>>> Czytaj też: Na pomocy finansowej dla Grecji Niemcy zarobiły co najmniej 2,9 mld euro [OFICJALNE DANE]