Udział sprzedaży biletów kolejowych przez strony www i aplikacje mobilne wzrósł w 2017 r. do 7,7 proc. z 5,4 proc. w roku 2016. Zwiększyła się również sprzedaż w biletomatach stacjonarnych (z 6,0 proc. do 7,0 proc.) i mobilnych (z 0,4 proc. do 1 proc.) - poinformował w środę Urząd Transportu Kolejowego (UTK).

Według UTK w sumie w ubiegłym roku przez internet sprzedano bilety uprawniające do 23,5 mln podróży. 67 proc. tej liczby to przejazdy pociągami dalekobieżnymi PKP Intercity, a 13 proc. pociągami Przewozów Regionalnych. W samym PKP Intercity 37 proc. podróży odbywa się właśnie na podstawie biletów kupionych przez internet.

Mniej podróży odbywa się na podstawie biletów zakupionych w dominujących nadal kasach (spadek z 56,0 proc. na 50,9 proc.) oraz na podstawie biletów sprzedawanych przez drużyny konduktorskie (zmiana z 16,1 proc. na 14,5 proc.).

"Nadal stosunkowo wysoka sprzedaż biletów przez drużyny konduktorskie spowodowana jest brakiem kas na mniejszych stacjach/przystankach, szczególnie w przypadku kolei regionalnych. W takim przypadku bilet można kupić u obsługi pociągu bez dodatkowych opłat" - wyjaśnia urząd.