"Pesa homologację na trójczłonową wersję pojazdu Link otrzymała od EBA, niemieckiego odpowiednika Urzędu Transportu Kolejowego w Polsce. Oznacza to, że obydwa typy pojazdów Link zostały dopuszczone do ruchu w Niemczech" - powiedział PAP Grześkowiak.

Pesa produkuje oba typy pociągów dla DB, przeznaczone dla ruchu regionalnego. Pierwszych sześć pojazdów jest już w Niemczech; na początek sierpnia zaplanowano ich regularną eksploatację próbną.

Niemiecki przewoźnik zamówił w Pesie 71 pojazdów Link obu typów; ich dostawy zakończą się w 2019 roku.

Niedawno Pesa podpisała umowę z Polskim Funduszem Rozwoju. Fundusz ma zainwestować w spółkę prawie 300 mln zł, przejmując blisko 100 proc. akcji.

Reklama

"To wszystko po to, żeby potężny wysiłek związany z dużymi kontraktami, głównie z Deutsche Bahn, spółka mogła zrealizować. Firma przez wiele lat trudnej pracy pokazała, że potrafi rzeczywiście tworzyć własne produkty, które mogą osiągać sukcesy nie tylko w Polsce, ale także na rynkach zagranicznych. Jesteśmy przekonani, że zrealizowanie kontraktu z DB, uzyskanie homologacji na rynek niemiecki może zagraniczne rynki otworzyć, wzmocnić i zapewnić spółce perspektywę ekspansji międzynarodowej" - mówił po podpisaniu umowy prezes PFR Paweł Borys.

Pesa Bydgoszcz jest największym polskim producentem pojazdów szynowych – pociągów elektrycznych i spalinowych, lokomotyw oraz tramwajów. Tabor kolejowy z bydgoskiej firmy jest eksploatowany m.in. w Polsce, we Włoszech, Niemczech, Rosji, Czechach, na Węgrzech, Ukrainie, Litwie, Białorusi. Pesa zatrudnia ponad 4 tys. pracowników.

>>> Czytaj też: Rewolucja w miastach. Trwa boom na koleje aglomeracyjne