Spółka Ryanair Sun nie posiada Certyfikatu Przewoźnika Lotniczego (AOC) wydanego przez prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego - poinformowała PAP rzeczniczka ULC Karina Lisowska. Dodała, że trwa ocena formalna dokumentacji przedstawionej przez spółkę.

Ryanair w środowym komunikacie poinformował, że należąca do irlandzkiej grupy Ryanair nowa linia czarterowa Ryanair Sun rozpocznie loty od sezonu letniego 2018 r.

Dyrektor Ryanair Sun Michał Kaczmarzyk, cytowany wówczas w komunikacie powiedział, że "rozpoczynamy rekrutację do Ryanair Sun, nowej linii czarterowej z polskim certyfikatem AOC".

"Spółka Ryanair Sun SA nie posiada Certyfikatu Przewoźnika Lotniczego (AOC) wydanego przez Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego. Decyzja w tej sprawie zostanie wydana, jeżeli spółka spełni wszystkie wymagane prawem warunki" - przekazała w piątek PAP Lisowska.

Wyjaśniła, że spółka wystąpiła ze stosownym wnioskiem do prezesa Urzędu. "Aktualnie trwa ocena formalna dokumentacji przedstawionej przez spółkę" - dodała.

Reklama

Przypomniała, że zgodnie z prawem proces certyfikacji składa się z następujących etapów: "złożenia wniosku, jego oceny, kontroli oraz wydania decyzji, o której mowa w art. 161 ust. 8 ustawy Prawo Lotnicze, w zależności od wyników przeprowadzonego procesu certyfikacji".

"Zgodnie z obowiązującym stanem prawnym podjęcie i wykonywanie działalności gospodarczej w zakresie przewozów lotniczych wymaga ponadto uzyskania wydawanej przez Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego koncesji. Koncesja wydawana jest na wniosek zainteresowanego przedsiębiorcy, a jednym z warunków jej wydania jest posiadanie ważnego Certyfikatu AOC" - podkreśliła rzeczniczka ULC.

Ryanair Sun w środowym komunikacie poinformował, że rozpocznie operacje lotnicze w sezonie letnim 2018 r. oferując loty czarterowe pięcioma samolotami Boeing 737-800, które mają bazować w Warszawie na Lotnisku Chopina, Katowicach, Poznaniu i Wrocławiu. Ryanair Sun ma oferować usługi czarterowe polskim touroperatorom.

W roku 2019 we flocie przewoźnika ma się znaleźć 15 samolotów B737-800, a w 2020 r. 25 maszyn.