"Ceny towarów i usług konsumpcyjnych w listopadzie 2016 r., w stosunku do poprzedniego miesiąca, wzrosły o 0,1 proc. (w tym towarów – o 0,1 proc., przy utrzymujących się na poziomie obserwowanym w październiku br. cenach usług). W poszczególnych grupach towarów i usług konsumpcyjnych odnotowano zróżnicowaną dynamikę cen. Największy wpływ na wskaźnik cen towarów i usług konsumpcyjnych ogółem miały w tym okresie wyższe ceny żywności (o 0,5 proc. oraz w zakresie rekreacji i kultury (o 0,3 proc.), które podwyższyły wskaźnik odpowiednio o 0,11 p. proc. i 0,02 p. proc." - napisano w komunikacie.

"Niższe ceny w zakresie transportu (o 0,4 proc.) oraz odzieży i obuwia (o 0,3 proc.) obniżyły ten wskaźnik o 0,03 p. proc. i 0,02 p. proc." - dodał GUS.