Według Urzędu Miasta Płocka, z uwagi na przejazd pojazdów z ładunkiem ponadnormatywnym, utrudnienia w ruchu samochodowym wystąpią w rejonie ulic: Targowa, Bielska, Gwardii Ludowej, Łukasiewicza i Długa. Przejazd planowany jest od godz. 22. w czwartek do godz. 5. w piątek.

Jak poinformowało PAP biuro prasowe PKN Orlen, planowany transport „związany jest z dostawą elementów nowej kolumny próżniowej, która zostanie zainstalowana podczas zaplanowanej w tym roku modernizacji instalacji DRW III”.

„Jej unowocześnienie umożliwi poprawę efektywności przerobu (ropy naftowej – PAP) w celu zwiększenia uzysku produktów wysokomarżowych, służących między innymi do produkcji olejów na instalacjach hydroodsiarczania olejów napędowych i hydrokrakingu” – podkreślił płocki koncern. PKN Orlen przypomniał, że instalacja DRW III, znajdująca się w części rafineryjnej zakładu głównego spółki, służy do rozdziału ropy naftowej na różnego typu frakcje w kolumnach destylacyjnych.

Reklama

W czerwcu 2016 r. umowę na wykonanie modernizacji instalacji DRW III zawarło z PKN Orlen konsorcjum, w skład którego wchodzą spółki: Biproraf - lider konsorcjum oraz Mostostal Płock i Technik Polska. Wartość kontraktu, obejmującego zaprojektowanie i wykonanie wszelkich usług, dostaw i robót budowlano-montażowych w formule „pod klucz”, to 72 mln zł.

Dostawą wielkogabarytowych elementów z Mostostalu Płock do PKN Orlen zajmie się specjalistyczna spółka Tomexo-Transport. Do przewozu elementów o szerokości ponad 8,5 m wykorzystane zostaną 7-osiowe zestawy niskopodwoziowe. „Przewożony ładunek ze względu na swe wymiary i wagę wymaga odpowiedniego posadowienia, zamocowania i zabezpieczenia na naczepie. Do całej operacji przygotowujemy się już od kilku miesięcy” – wyjaśnił Tomasz Wochowski, prezes Tomexo-Transport.

Spółka ta realizowała wcześniej m.in. dostawę zbiorników z Belgii do włocławskiego Anwilu z grupy PKN Orlen dla tamtejszej instalacji kwasu tereftalowego - PTA, a także transporty turbin wiatrowych z Niemiec do Mołdawii oraz ich elementów z Danii do Irlandii Płn., a także z Niemiec do Hiszpanii - w obu przypadkach były to transporty kombinowane, z wykorzystaniem statków. (PAP)