Rzecznik prasowy PKP PLK S.A. Mirosław Siemieniec poinformował w czwartek PAP o ogłoszeniu przetargu na zaprojektowanie i wykonanie prac na linii kolejowej nr 18 pomiędzy Kutnem a Toruniem na odcinku Ostrowy – Otłoczyn. W ramach tej inwestycji mają zostać m.in. wymienione tory, wyremontowane dziewięć obiektów inżynieryjnych, przebudowana sieć trakcyjna na szlaku Kaliska Kujawskie – Czerniewice oraz zmodernizowane perony na stacji Kaliska Kujawskie i przystanku osobowym Wiktorowo.

"Dzięki remontom przejazdów kolejowo-drogowych – m.in. wymianie nawierzchni i zamontowaniu nowych urządzeń rogatkowych wraz sygnalizacją - zwiększy się poziom bezpieczeństwa. Na odcinku Kutno – Włocławek oraz Nieszawa Waganiec – Aleksandrów Kujawski zostaną wymienione urządzenia, które zapewnią płynniejszy przejazd pociągów oraz większą przepustowość linii kolejowej" – wyjaśnił.

Dodał, że od września 2016 r. trwają już prace na 30-kilometrowym odcinku pomiędzy Włocławkiem a Aleksandrowem Kujawskim. Remontowane są tam tory oraz perony w Lubaniu, Nieszawie Waganiec i Turznie Kujawskim; zakres prac obejmuje również wymianę rozjazdów oraz modernizację 21 przejazdów kolejowo-drogowych. Inwestycja za 62 mln zł ma zakończyć się w czwartym kwartale br.

Na pozostałe zadania na linii kolejowej Kutno – Toruń Główny PKP PLK zamierza przeznaczyć ok. 190 mln zł.

Reklama

Inwestycję ma zakończyć modernizacja odcinku Kutno – Włocławek. Jak poinformował Siemieniec PKP PLK szykuje obecnie dokumentację przedprojektową, która określi m.in. dokładny zakres prac przewidzianych na lata 2018-2021.

Trwająca modernizacja trasy z Kutna do Torunia uzupełni zakończoną w 2014 r. rewitalizację pomiędzy Toruniem a Bydgoszczą i ma poprawić połączenie Kujaw z Warszawą i Łodzią. Po zakończeniu remontu pociągi na trasie z Kutna do Torunia i dalej w kierunku Bydgoszczy pojadą z prędkością maks. 160 km/h, co skróci podróż pociągiem z ok. 1 h 45 min do ok. 1 h 30 min. (PAP)