Warszawa, 24.02.2017 (ISBnews) - Monnari Trade zakłada wzrost powierzchni sieci o 5-10% r/r, czyli o 1,5 - 3 tys. m2, poinformował dyrektor finansowy Monnari Miłosz Kolbuszewski. Spółka chce rozwijać swój kanał e-commerce.

„Zakładamy 5-10% wzrostu powierzchni, czyli o 1,5-3 tys. m2. To troszeczkę wolniej niż w ostatnich 2 latach, kiedy było to 3-4 tys. m2" – powiedział Kolbuszewski podczas spotkania z dziennikarzami.

Według jego słów, zwolnienie tempa rozwoju sieci to wypadkowa takich czynników ryzyka jak podatek handlowy, zakaz handlu w niedzielę, waluty, presja cenowa i ogólna niepewność gospodarcza.

Na koniec ub.r. Monnari dysponowało 163 salonami, o 9,4% więcej r/r z łączną powierzchnią 31,5 tys. m2, czyli ok. 16% więcej r/r. Nowo otwierane salony mają powierzchnie zdecydowanie powyżej 200 m2.

Według słów zarządu, w II półroczu wyeliminowane zostaną kłopoty z zatowarowaniem w związku z uruchomieniem nowego magazynu (oczekiwany termin to III kw.). Jak wskazał prezes Mirosław Misztal z kolekcją jesienną spółka „już radzi sobie od strony logistycznej".

Monnari chce również „mocno" rozwinąć kanał sprzedaży e-commerce. Obecnie stanowi on ok. 4% łącznej sprzedaży. „W 2-3 lata celujemy w zwiększenie jego udziału w sprzedaży do 7-8%" – wskazał Misztal.

Monnari Trade to spółka odzieżowa istniejąca od 2000 r. Na GPW jest notowana od 2006 r. Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły ok. 231,77 mln zł w 2016 r.

(ISBnews)