Warszawa, 06.04.2017 (ISBnews) - Strategia Wieltonu na lata 2017-2020 zakłada na koniec okresu 2,4 mld zł przychodów przy sprzedaży na poziomie 25 tys. naczep i przyczep wobec 12,9 tys. w 2016 r., podała spółka w prezentacji. Dokument zakłada także 8% marży EBITDA w 2020 r.
"Nadrzędnym celem strategii jest wzrost wartości Grupy Wielton. Ambicją zarządu jest wzrost skali działania Grupy Wielton przy zachowaniu wysokiej rentowności. Aspiracją Grupy na następne cztery lata działalności jest umocnienie trzeciej pozycji na europejskim rynku naczep i przyczep i osiągniecie docelowo około 9% udziału w rynku (wobec posiadanego obecnie udziału na poziomie poniżej 5%)" - czytamy w komunikacie.
Celami strategicznymi Grupy są uzyskanie do 2020 roku pozycji lidera na rynku polskim, umocnienie pozycji lidera na rynku francuskim, uzyskanie co najmniej trzeciej pozycji na rynku włoskim oraz wejście do pierwszej piątki sprzedawców naczep na rynku niemieckim, podano także.
"Osiągnięcie celów przyjętej strategii wymaga podwojenia istniejących wolumenów sprzedaży Grupy. Wygenerowanie dodatkowej sprzedaży będzie się odbywać w oparciu o własne moce produkcyjne oraz w oparciu o rozwój nieorganiczny, czyli inwestycje w dodatkowe przejęcia innych producentów. Wzrost sprzedaży Grupy Zarząd zamierza zrealizować głównie przez wzrost sprzedaży naczep uniwersalnych oraz wywrotek. W 2017 roku spółka planuje opracować i wprowadzić do sprzedaży naczepę uniwersalną o niskich kosztach produkcji dla segmentu ekonomicznego, gdzie najistotniejszym kryterium jest cena produktu. W segmencie naczep wywrotek Grupa zamierza wdrożyć nową rodzinę naczep specjalnego zastosowania, na przykład do transportu asfaltu" - czytamy dalej.
Ponadto spółka zamierza rozszerzyć ofertę o produkty niszowe oraz naczepy chłodnie. Naczepy chłodnie stanowią znaczny udział w sprzedaży wiodących europejskich producentów naczep i generują jedne z najwyższych marży nominalnych na rynku naczep, wskazano także.
Wielton to największy producent i sprzedawca naczep i przyczep w Polsce, a w Europie jeden z wiodących graczy tego sektora. Spółka zadebiutowała na GPW w 2007 r. Jej skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 1 198 mln zł w 2016 r.

(ISBnews)