Strata netto z dz. kont. i zaniech. InPostu wyniosła 160,3 mln zł w 2016 r.


Warszawa, 26.04.2017 (ISBnews) - InPost odnotował 160,3 mln zł skonsolidowanej straty netto z działalności kontynuowanej i zaniechanej przypisanej akcjonariuszom jednostki dominującej w 2016 r. wobec 9,47 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka w raporcie.

Zysk netto ogółem z działalności kontynuowanej wyniósł 4,99 mln zł w 2016 6. wobec 5,64 mln zł zysku rok wcześniej, zaś w działalności zaniechanej odnotowano 165,29 mln zł straty netto ogółem w 2016 r. wobec 3,83 mln zł zysku rok wcześniej.
"W roku 2016 Grupa podjęła decyzję o zaniechaniu działalności listowej, co wiązało się ze stopniowym wygaszaniem działalności w tym segmencie. Wolumeny przesyłek listowych spadły istotnie w drugiej połowie roku" - czytamy w raporcie.

Zysk operacyjny wyniósł 14,73 mln zł wobec 11,57 mln zł zysku rok wcześniej.

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 284,08 mln zł w 2016 r. wobec 132,68 mln zł rok wcześniej.

W ujęciu jednostkowym strata netto ogółem w 2016 r. wyniosła 162,97 mln zł wobec 8,88 mln zł zysku rok wcześniej. Strata netto z działalności kontynuowanej wyniosła 51,01 mln zł w 2016 r. wobec 0,13 mln zł straty rok wcześniej.
"Nasz drugi giełdowy rok upłynął pod znakiem restrukturyzacji oraz całkowitego przeorientowania struktury i zakresu działalności firmy z sektora pocztowego na sektor logistyczno-kurierski" - napisał prezes Rafał Brzoska w liście do akcjonariuszy.
Przypomniał, że po I kwartale 2016 r. roku spółka podjęła decyzję o restrukturyzacji działu listów tradycyjnych. Wiązało się to z koniecznością restrukturyzacji zatrudnienia, zmianami w siatce punktów partnerskich oraz zmianie dotychczasowych podstaw funkcjonowaniu Grupy w oparciu o działalność stricte pocztową.
"Kontynuowaliśmy przekształcanie firmy w organizację skoncentrowaną przede wszystkim na obsłudze sektora e-commerce. Przyszłość sektora e-commerce w Polsce jest o tyle istotna dla Grupy, iż organicznie rośnie on o kilkanaście procent rok do roku. Dzięki silnemu partnerstwu z Allegro oraz dużej ekspozycji wśród rodzimych biznesów e-commerce możemy założyć, że w najbliższych latach będziemy nadal dynamicznie rosnąć dyskontując naszą strategie biznesową opartą o ten sektor" - dodał prezes.
Wskazał, że to właśnie głównie dzięki obsłudze usługach logistycznych dla e-commerce InPost osiągnął w 2016 roku rekordowe wzrosty obsługiwanych wolumenów.
"Zdecydowanie najszybciej rosła ilość paczek obsłużonych przez segment kurierski bo aż o 406% w porównaniu do roku 2015, osiągając w 2016 r. poziom 16,1 mln sztuk. Jednak największy wolumen dostarczyliśmy poprzez 2,2 tysiące Paczkomatów InPost, tj. 23,4 mln sztuk paczek po wzroście o 81 % rok do roku. Dynamicznie rosła także ilość przesyłek e-commerce polecony w ramach której dostarczono 7,3 mln sztuk listów, po wzroście o 149%" - napisał Brzoska.
Przypomniał również, że 25 kwietnia 2017 zakończyło się wezwanie na akcje spółki InPost, które zakończyło się sukcesem. Ponad 90% właścicieli akcji odpowiedziało pozytywnie na wezwanie. Wezwanie było spowodowane decyzją Grupy Integer.pl (większościowego akcjonariusza InPost S.A.) o podpisaniu umowy z funduszem zarządzanym przez Advent International. Decyzją nowego akcjonariusza InPost zostanie wycofany z giełdy.
Grupa kapitałowa Integer.pl to druga co do wielkości w Polsce grupa pocztowa, do której należą największa prywatna poczta - InPost, niezależny operator finansowo-ubezpieczeniowy - Inpost Finanse oraz Paczkomaty InPost. Spółka jest notowana na warszawskiej giełdzie od 2007 roku.

(ISBnews)