GECAS należy do amerykańskiego koncernu General Electric.

Odrzutowce serii A320neo, zużywające mniej paliwa niż eksploatowane w znacznej liczbie na całym świecie oryginalne A320, konkurują na rynku maszyn krótkiego i średniego zasięgu z samolotami Boeinga serii 737 Max.

Boeing ogłosił w poniedziałek plany zbudowania nowej wydłużonej wersji 737 Max nazwanej Max-10, w których zwiększona zostanie przestrzeń między fotelami pasażerskimi.

Airbus zapowiedział też prace projektowe nad bardziej ekonomiczną z punktu widzenia zużycia paliwa wersją największego produkowanego seryjnie samolotu pasażerskiego A380, którego sukcesy rynkowe są na razie ograniczone. A380plus miałby przewozić o 70 pasażerów więcej i latać nieco dalej niż model podstawowy.

Reklama

Oczekuje się, że dominujący na rynku samolotów pasażerskich Airbus i Boeing uzyskają na tegorocznym salonie w Le Bourget po około 200 nowych zamówień. Jest to mniej niż w latach ubiegłych, które stały pod znakiem dynamicznego rozwoju transportu lotniczego w Azji i na Bliskim Wschodzie. (PAP)