34 proc. ankietowanych jest zdania, że relacje medialne poświęcone Trumpowi są robione w sposób dobry bądź świetny; 44 proc. respondentów uważa, że ich jakość jest słaba.

50 proc. Amerykanów uważa, że media są uprzedzone do prezydenta, a tylko 4 proc. uważa, że reporterzy są tendencyjnie przychylni Trumpowi.

40 proc. Amerykanów ocenia, że większość dziennikarzy stara się relacjonować tematy związane z Trumpem w sposób wyważony.

Jednak 76 proc. wyborców Republikanów i 51 proc. wyborców nieidentyfikujących się z żadną z dużych partii sądzi, że dziennikarze są uprzedzeni do Trumpa.

Reklama

49 proc. ankietowanych popierających Partię Demokratyczną jest zadowolonych z medialnych relacji na temat prezydenta.

Z sondażu Rasmussen Reports wynika, że „osoby, które krytykują obsługę medialną prezydenta", winią za to właścicieli koncernów medialnych.

57 proc. Amerykanów sądzi, że większość z nich ma wpływ na sposób, jakość i treść przekazu. Tylko 27 proc. uważa, że pozwalają oni na tworzenie obiektywnych i wyważonych przekazów.

Sondaż przeprowadzono w dniach 18-19 czerwca na grupie 1 000 osób.

Z Waszyngtonu Joanna Korycińska (PAP)