"Celem koncernu jest współpraca z polskimi firmami, powiązana z milionowymi inwestycjami Hyundai w Polsce" - powiedział przedstawiciel Hyundai Rotem na Polskę Marcin Jędryczka, cytowany w komunikacie.
Hyundai Rotem jest jednym z dwóch oferentów, który zmieścił się w budżecie zamawiającego. W przypadku zwycięstwa, firma zapowiada ogromne inwestycje.
"Ewentualna wygrana w przetargu byłaby wielkim bodźcem do długoterminowej inwestycji w Polsce, do budowy oddziału, który stałby się dla koncernu bramą do tej części Europy. Miejsce pracy z pewnością znalazłoby wielu polskich inżynierów bardzo cenionych za granicą." - podkreślił Jędryczka.
Jak zapewnił, w przypadku uruchomienia dostaw dla Warszawy, Hyundai przewiduje możliwość współpracy z lokalnymi firmami i polskimi producentami.
Polski rynek jest dla spółki niezwykle interesujący ze względu na strategiczne położenie i obecność setek dostawców i firm usługowych, z którymi współpracowała.in. przy dostawach tramwajów dla Turcji. Za dostawę napędów i zasilania pomocniczego do tramwajów w Izmirze odpowiadał polski podwykonawca. Istotny był również polski wkład w tabor jeżdżący po tureckiej Antalyi.
Hyundai Rotem Company jest częścią grupy Hyundai Motor i jednym z globalnych dostawców systemów transportu szynowego. Od 1964 r. rozwija najnowsze technologie projektowania, produkcji i dostarczania różnego rodzaju pojazdów szynowych. Hyundai Rotem do tej pory dostarczyło swoje pojazdy do 37 krajów na całym świecie.
W naszym regionie Hyundai Rotem jest znany z połączenia kolejowego Kijów - Przemyśl, stanowiącego kluczowe ogniwo najdogodniejszego połączenia między Polską a Ukrainą. Koncern odpowiadał z dostarczenie 228 pociągów metra przed olimpiadą w Atenach.
>>> Czytaj też: Ruszyła rozbudowa sieci fotoradarów. Pojawią się też na lokalnych drogach