Warszawa, 28.09.2017 (ISBnews) - Orange Polska celuje w zwiększanie palety możliwości udostępniania dostępu do sieci i zwiększanie potencjału własnej konwergentnej oferty bazującej na agregacji produktów technologicznych, poinformował ISBnews wiceprezes operatora ds. strategii i transformacji Piotr Muszyński.
"Naszych klientów nie interesuje jak są połączeni do sieci. Z ich punktu widzenia jest to technologicznie obojętne. Kluczowa jest dobra jakość i bezpieczeństwo dostępu. Dostosowujemy się podejścia klienta rozbudowując sieć i udostępniając takie możliwości dostępowe jak np. VoLTE, czy VoWifi. Dajemy ofertę w której połączenie głosowe w określonych sytuacjach jest obsługiwane przez wifi, a klient nawet nie tego nie odnotowuje" - powiedział ISBnews Muszyński podczas Konferencji Sieci Szerokopasmowe.
"Jesteśmy jedynym operatorem, który to oferuje na poziomie sieciowym. Sieć traktujemy jako fundament do budowy dalszych rozwiązań dostępowych. Jednocześnie otwieramy infrastrukturę dla budujących nowe modele biznesowe w sieci i wystawiamy ją użytkownikom, aby mogli komfortowo z nich korzystać" - podkreślił Muszyński.
Podczas kongresu wskazał, że produkty i usługi kreujące popyt na przesył danych przez sieć powstają poza ekosystemem operatora telekomunikacyjnego i tworzone są przez takie firmy, jak chociażby Netflix.
"My jesteśmy ich agregatorem. Pracujemy nad wykorzystaniem wszystkich dostępnych technologii, aby zaspokoić ten popyt. Orange Polska rozwija swoją sieć i daje klientom coraz lepsze urządzenia" - powiedział Muszyński.
Jednocześnie zaznaczył, że Orange ma znaczący potencjał rozwoju produktów bazujących na agregacji dostępu do sieci jak konwergentna usługa Orange Love.
"Widzimy potencjał, aby oferować klientom usługę konwergentną uzupełnianą o kolejne elementy, takie jak np. już oferowana przez nas energia, dodatkowo z aplikacją pomagającą ją rozliczać" - wskazał wiceprezes.
Orange Polska (dawniej TPSA i PTK Centertel) to dostawca usług telekomunikacyjnych w Polsce. Orange dostarcza m.in. usługi telefonii stacjonarnej, dostępu do internetu, telewizję oraz usługi transmisji głosu przez internet (VoIP), a także świadczy usługi telefonii komórkowej, w tym usługi trzeciej generacji w standardzie UMTS oraz usługi oparte na technologii CDMA.
Sebastian Gawłowski
(ISBnews)