Warszawa, 04.10.2017 (ISBnews) - AccorHotels, właściciel Orbisu, podpisał umowę nabycia Gekko - grupy specjalizującej się w rozwiązaniach w zakresie dystrybucji hoteli na potrzeby osób podróżujących służbowo, podała spółka. Transakcja, w ramach której wartość Gekko została wyceniona na 100 mln euro, będzie mieć dodatni wpływ na wyniki finansowe AccorHotels poczynając od roku 2018.
"Jesteśmy zadowoleni, że zespół Gekko dołączył do naszej grupy. Intensywny rozwój AccorHotels na całym świecie w połączeniu z technologicznym przywództwem Gekko otwiera nam drogę do bycia globalnym liderem na rynku dystrybucji hoteli B2B. Osoby podróżujące służbowo stanowią kluczowy segment działalności grupy, więc nasza zdolność reagowania na szczególne wymagania tego segmentu jest tym czynnikiem, który naprawdę nas wyróżnia" - powiedział Chief Disruption & Growth Officer w AccorHotels Thibault Viort, cytowany w komunikacie.
Transakcja ta jest zgodna ze strategią wzmacniania wiodącej pozycji AccorHotels we wszystkich obszarach obsługi klienta poprzez rozwijanie zakresu usług oferowanych klientom podróżującym służbowo, którzy stanowią kluczowy segment klientów AccorHotels, podkreślono.
"Aktualnie Gekko obsługuje ponad 300 klientów korporacyjnych i 14 000 biur podróży za pośrednictwem następujących spółek zależnych: HCorpo (kluczowi klienci), Teldar Travel (biura podróży turystycznych), Teldar Travel Biz (biura podróży ukierunkowane na małe i średnie przedsiębiorstwa), Miles Attack (program lojalnościowy) i Infinite Hotel (hurtownik obsługujący niezależne hotele francuskie). Gekko rozwija działalność we Francji, Belgii, Hiszpanii i Portugalii" - podano również.
Założoną w 2010 roku grupą Gekko zarządzają Olivier Delouis i Stéphane de Laforcade. W roku 2015 jako akcjonariusz referencyjny do grupy dołączył HLD - europejski fundusz inwestycyjny. Stephane de Laforcade i Olivier Delouis pozostaną w zarządzie Gekko i będą nadal niezależnie kierować grupą.
Grupa Orbis jest największym operatorem hotelowym w Polsce i w Europie Środkowo-Wschodniej. Na koniec czerwca 2017 roku sieć grupy składała się w sumie ze 117 hoteli, dysponujących 19,8 tys. pokoi. Większość z nich (71 obiektów) funkcjonuje w Polsce. Spółka jest notowana na GPW od 1997 r. Partnerem strategicznym Orbisu jest AccorHotels.
(ISBnews)