Kultowe brytyjskie auto zaprojektowano pod koniec lat pięćdziesiątych z myślą o rosnących cenach paliwa. Samochody są produkowane w Wielkiej Brytanii i Holandii. Po udanym wznowieniu produkcji samochodów tej marki w 2001 roku (sprzedano ponad 230 tys. samochodów w ciągu pierwszych ośmiu miesięcy) BMW przygotowuje się do wprowadzenia wersji elektrycznej tego pojazdu.

Podobnie jak i konkurencja, BMW decyduje się na kosztowną zmianę i planuje produkować samochody elektryczne. Powodowane jest to działaniem rządów na całym świecie, które w walce z zanieczyszczeniem środowiska nakładają sankcje na paliwa kopalne. Chiny w ubiegłym miesiącu zarządziły, by producenci samochodów sprzedawali określoną minimalną liczbę aut nowej generacji w 2019 r. BMW zapowiedziało, że w pełni zaangażuje się w promowanie komunikacji elektrycznej w tym kraju.

Porozumienie o lokalnej produkcji Mini przeznaczonych na eksport zwiększyłoby perspektywy rozwojowe firmy Great Wall. Pogłoski o współpracy chińskiego koncernu z BMW wywindowały w środę akcje chińskiej spółki o 14 proc. Ze względu na wzmożony popyt, następnego dnia zawieszono sprzedaż akcji. Rzecznik Great Wall odmówił komentarza, zapewniając, że firma wyda oświadczenie później. Przedstawiciele BMW w Niemczech również odmówili komentarza.

BMW montuje już teraz samochody we współpracy z Brilliance China Automotive Holdings Ltd. Sprzedaż samochodów BMW i Mini w Azji wzrosła o 16 proc. – w pierwszych ośmiu miesiącach tego roku do 383 976 sztuk. Sprzedaż samochodów osobowych w Chinach wzrosła w ubiegłym miesiącu o 3,3 proc., do 2,34 miliona sztuk.

Reklama

Niemiecki producent przedstawił plany produkcji co najmniej 12 w pełni elektrycznych samochodów do roku 2025. Są to warianty głównych modeli, takich jak SUV X3, a także futurystyczny, autonomiczny iNext.

Spółka Great Wall, założona przez miliardera Wei Jianjun, jest wiodącym producentem aut typu SUV w Chinach, oferując konsumentom modele o wyżej jakości i w niższych cenach niż sedany od zagranicznych koncernów, takich jak Volkswagen AG czy General Motors Co.

>>> Czytaj też: Renault: Do 2022 r. połowę naszej produkcji będą stanowić auta elektryczne lub hybrydy