Warszawa, 07.11.2017 (ISBnews) - Szacunkowa wartość skonsolidowanych przychodów ze sprzedaży towarów zrealizowanych przez Grupę Redan wyniosła ok. 60 mln zł w październiku, co oznacza spadek o 2% r/r. W I-X 2017 r. sprzedaż wyniosła ok. 488 mln zł i była niższa o 0,6% w skali roku.
"Powierzchnia całej sieci sprzedaży Grupy Redan na koniec października wyniosła 143,4 tys. m2, co oznacza wzrost o 8% w odniesieniu do października 2016" - czytamy w komunikacie.
W segmencie dyskontowym poziom sprzedaży towarów w październiku br. wyniósł ok. 36 mln zł, co oznacza spadek o 1% w skali roku, a w ujęciu narastającym sprzedaż sektora dyskontowego wyniosła ok. 301 mln zł i była o ok. 2% wyższa r/r.

Przychody ze sprzedaży towarów zrealizowane poprzez sklep internetowy www.txm24.pl w październiku 2017 r. wyniosły ok. 1 mln zł, co oznacza wzrost o 9% w skali roku. W ujęciu narastającym sprzedaż dyskontowego sklepu internetowego wyniosła ok. 7,6 mln zł i była 10% wyższa r/r.

Sieć TXM na koniec października składała się z 401 sklepów własnych o łącznej powierzchni 105,7 tys. m2, która była o 15% wyższa r/r.
Na rynku modowym sprzedaż towarów w październiku 2017 r. wyniosła ok. 24 mln zł i była niższa o 4% r/r. W ujęciu narastającym, sprzedaż sektora modowego wyniosła ok. 187 mln zł i była 4% w skali roku.
Przychody ze sprzedaży towarów zrealizowane poprzez sklepy internetowe marki Top Secret w Polsce oraz na Ukrainie w październiku 2017 wyniosły 3 mln zł, co oznacza spadek o 3% r/r. W ujęciu narastającym sprzedaż sklepów internetowych Top Secret wyniosła 25,6 mln zł i była 5% niższa niż w tożsamym okresie roku poprzedniego, podano także.
Powierzchnia punktów handlowych działających w sieci sprzedaży marek Top Secret, Troll i DryWash na koniec października wyniosła 37,7 tys. m2, tj. była na poziomie o 8% niższym licząc rok do roku.
"Na wysokość przychodów ze sprzedaży zrealizowanych przez Grupę TXM w październiku 2017 r. wpływ miały głównie:
1. Wyjątkowo ciepła pogoda, która nie skłaniała klientów do jesiennych zakupów odzieży – problem ten dotyczył również innych podmiotów branży odzieżowej oraz
2. Nieprecyzyjne planowanie zakupów i zatowarowania sklepów, które odbywało się w I półroczu i wynikało z problemów z wdrożeniem nowego systemu ERP" - czytamy w odrębnym komunikacie TXM.
Grupa kapitałowa Redan prowadzi działalność w zakresie detalicznej sprzedaży odzieży w Polsce oraz w innych krajach Europy Środkowo-Wschodniej. Redan opiera się na dwóch filarach: dyskontowym (sieć sklepów Textilmarket) oraz modowym (marki Top Secret, Troll oraz - od 2011 r. - Drywash). Od 2003 roku spółka jest notowana na warszawskiej giełdzie. Spółka TXM, w której Redan ma pakiet większościowy akcji, zadebiutowała na GPW w grudniu 2016 r.
(ISBnews)