MOL byłby zainteresowany przejęciem sieci paliw o znaczącej wielkości w Polsce i Austrii, gdyby pojawiła się taka możliwość, poinformował wiceprezes Ferenc Horvath, odpowiedzialny za segment downstream.

"Jeśli pojawiłaby się oferta wejścia na rynek detaliczny Polski lub Austrii, rozważymy ją" - powiedział Horvath podczas konferencji prasowej.

Podkreślił, że grupa miała małą sieć stacji benzynowych w Austrii, lecz wówczas nie było to opłacalne.

"Byłbym zadowolony, gdybyśmy mogli wejść na rynek austriacki z siecią o znaczącej wielkości, to samo dotyczy Polski" - powiedział wiceprezes.

Aktualnie MOL jest obecny na polskim rynku detalicznym poprzez stacje partnerskie pod szyldem spółki zależnej Slovnaft.

Reklama

Węgierski koncern MOL prowadzi działalność w zakresie wydobycia i przerobu ropy naftowej (aktywa produkcyjne ma w 8 krajach, posiada też 4 rafinerie i 2 jednostki petrochemiczne). Od 2004 r. jest notowany na warszawskiej giełdzie.

>>> Czytaj też: Raport: przemysł naftowy i węglowy manipulują przy negocjacjach klimatycznych