Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) ogłosiła przetargi na projekt i budowę drogi krajowej nr 47 z Rdzawki do Nowego Targu (czyli część tzw. Zakopianki), podała Dyrekcja.
ikona lupy />
DK47 Rdzawka - Nowy Targ / Media

"To newralgiczny fragment 'Zakopianki', biorąc pod uwagę realizowany obecnie ekspresowy odcinek S7 Lubień - Rabka. Budowa drogi krajowej aż do Nowego Targu, w nowym przekroju wraz z bezkolizyjnymi węzłami, poprawi wyraźnie bezpieczeństwo i komfort podróży oraz płynność całej trasy. Co więcej, dzięki węzłom pozwoli rozprowadzić ruch z północy na pozostałe kierunki, co jest kluczowe dla rozwiązania problemu zatorów na Podhalu" - powiedział Generalny Dyrektor Dróg Krajowych i Autostrad Krzysztof Kondraciuk, cytowany w komunikacie.

"Budowa nowej, dwujezdniowej drogi do Nowego Targu umożliwi szybsze i bezpieczniejsze połączenie Podhala i Zakopanego z innymi regionami kraju. To inwestycja, na którą mieszkańcy regionu i turyści udający się na wypoczynek w polskie góry czekali od lat" - dodał minister infrastruktury i budownictwa Andrzej Adamczyk.

Reklama

Przetarg na budowę DK 47 Rdzawka - Nowy Targ został ogłoszony w formule Projektuj i buduj. Zakres inwestycji obejmuje budowę dwujezdniowej drogi klasy GP o długości 16,1 km, czterech węzłów drogowych: Obidowa, Klikuszowa, Nowy Targ Zachód, Nowy Targ Południe oraz 22 obiektów inżynierskich (mosty, wiadukty, estakady), podano także.

Prace projektowe i roboty budowlane, wraz z uzyskaniem pozwolenia na użytkowanie, powinny zostać wykonane w terminie nie dłuższym niż 44 miesiące od daty zawarcia umowy.

Firmy i konsorcja mogą składać oferty do 18 grudnia 2017 r.

Także dziś GDDKiA ogłosiła przetarg na budowę obwodnicy Niemodlina w województwie opolskim.

"W oddziale GDDKiA w Opolu został dziś ogłoszony przetarg nieograniczony na zaprojektowanie i wybudowanie obwodnicy Niemodlina w ciągu drogi krajowej nr 46 o długości 11,493 km. Inwestycja planowana jest do realizacji w latach 2018-2021 w systemie 'Projektuj i Buduj'. Trasa ma mieć klasę drogi GP (o ruchu głównym przyspieszonym) w przekroju 2 + 1 od początku obwodnicy w okolicach Brzęczkowic do węzła Niemodlin gdzie przekrój ma zmienić się na 2 x 2 do końca obwodnicy czyli wylotu w stronę autostrady A4 na północ od Niemodlina" - czytamy w osobnym komunikacie.

Otwarcie ofert przewidziane jest na 18 grudnia 2017 r. Następnie, w zależności od realizacji procesu postępowania przetargowego, planowane jest podpisanie umowy z wybranym Wykonawcą w drugiej połowie 2018 roku oraz oddanie do użytku do końca 2021 r., podano także.

"Wybrany wykonawca na zrealizowanie zadania będzie miał nie więcej niż 40 miesięcy od daty zawarcia umowy. W tym zawierać się będzie zarówno zaprojektowanie drogi jak i uzyskanie ZRID-u (Zezwolenia na Realizację Inwestycji drogowej) oraz wykonanie robót budowlanych wraz z uzyskaniem decyzji na użytkownie. Przy wyborze najkorzystniejszej oferty brane będą następujące kryteria: cena o wadze 60%, termin realizacji zadania w zakresie 34-40 miesięcy o wadze 12%, właściwości przeciwpoślizgowe nawierzchni o wadze 9%, równość podłużna nawierzchni o wadze 8%, personel wykonawcy o wadze 6%, zagospodarowanie gruntu rodzimego o wadze 5%" - czytamy także.

Realizacja inwestycji wpłynie na wzrost poziomu bezpieczeństwa zarówno kierujących pojazdami, jak i mieszkańców Niemodlina oraz wsi Brzęczkowice i Sosnówka. Wyeliminowanie z ruchu miejskiego uciążliwych samochodów ciężkich przyczyni się do poprawy klimatu akustycznego oraz zmniejszenia wielkości emisji substancji szkodliwych do środowiska. Budowa nowego odcinka drogi z dala od terenów zabudowanych zapewni komfort ruchu tranzytowego i w znaczny sposób skróci czas podróżujących w kierunkach Polska - Czechy czy też Opole - Nysa - Kłodzko, podsumowano.

>>> Czytaj też: Nie będzie drugiej jezdni do lotniska Katowice. Wykonawca odstąpił od podpisania umowy