Warszawa, 10.11.2017 (ISBnews) - Agora podtrzymuje, że rynek reklamy w Polsce powinien wzrosnąć ogółem o 1-3% r/r w 2017 r., podała spółka. Jednocześnie ocenia, że wzrost wydatków na reklamę w internecie i w kinach będzie wyższy niż pierwotnie zakładany, z kolei dynamika wydatków na reklamę w telewizji i na nośnikach reklamy zewnętrznej będzie niższa, niż szacowano wcześniej.
"Według szacunków spółki dotyczących wydatków na reklamę w Polsce w 2017 r. dynamika ich wzrostu powinna kształtować się w przedziale 1-3%. Spółka podtrzymuje tę estymację" - czytamy w raporcie.
Jednocześnie, obserwując zarówno trendy na rynku reklamy, jak i popyt na poszczególne media w 2017 r., spółka uznała za zasadne skorygowanie dynamik wydatków na reklamę w poszczególnych mediach, podkreślono również.
„Na podstawie szacunków własnych oraz dostępnych danych rynkowych spółka uważa, iż w całym 2017 r. wzrost wydatków na reklamę w internecie i w kinach będzie wyższy niż pierwotnie zakładany przez spółkę. Mogą one wzrosnąć w przedziale 7-9%. Jednocześnie spółka szacuje, iż wzrost wydatków na reklamę w telewizji i na nośnikach reklamy zewnętrznej będzie niższy niż pierwotnie przewidywany. W opinii spółki wartość wydatków na reklamę w telewizji będzie na porównywalnym poziomie jak w 2016 r. Natomiast wartość wydatków na reklamę zewnętrzną może być niższa niż w 2016 r. i kształtować się w przedziale od plus 3% do minus 1%" – czytamy dalej.
Rynek reklamy w Polsce wzrósł w trzecim kwartale 2017 r. o blisko 0,5%. Reklamodawcy wydali w tym czasie na promowanie swoich produktów i usług około 1,9 mld zł. W okresie styczeń - wrzesień 2017 r. wartość wydatków na reklamę wzrosła o ponad 1,0% do kwoty około 6,2 mld zł, podano także.
Agora jest m.in. większościowym właścicielem sieci kin Helios, firmy Next Film, zajmującej się produkcją i dystrybucją filmową oraz wydawcą "Gazety Wyborczej" i czasopism. Grupa jest ponadto właścicielem trzech lokalnych radiostacji muzycznych i większościowym współwłaścicielem ponadregionalnego Radia Tok FM. Agora jest współwłaścicielem kanału telewizyjnego Metro na ósmym multipleksie cyfrowej telewizji naziemnej oraz kanału Stopklatka TV uruchomionego wspólnie z Kino Polska TV.
(ISBnews)