Warszawa, 27.11.2017 (ISBnews) - Piwne Terytoria - rozwijany przez Eurocash projekt sprzedaży piw rzemieślniczych w niezależnych sklepach spożywczych - są już obecne w 500 lokalizacjach, poinformował Eurocash. Do końca roku ich liczba wzrośnie o około 200 placówek.
"Z końcem czerwca zakończyliśmy testy projektu, które objęły obszar województwa mazowieckiego. Od lipca koncept ten oferujemy klientom z całej Polski. Dziś Piwne Terytoria można znaleźć już w każdym województwie (najwięcej w mazowieckim, śląskim i podkarpackim), zarówno w sieciach franczyzowych i partnerskich Grupy Eurocash, jak i w sklepach niezrzeszonych. Szacujemy, że 2017 rok zamkniemy z około 700 lokalizacjami" - powiedziała kierownik projektu Magdalena Chwieduk, cytowana w komunikacie.
Piwa rzemieślnicze to najszybciej rosnący segment rynku piw w Polsce. Ich sprzedaż w sklepach spożywczych napotykała jednak na trudności wynikające m.in. z dużej liczby niewielkich dostawców oraz mnogości piwnych stylów, dlatego też piwa rzemieślnicze oferowane były głównie w sklepach specjalistycznych lub wielkopowierzchniowych. Eurocash jako pierwszy w Polsce zaoferował rozwiązanie wprowadzające tę kategorię do handlu niezależnego, podano również.
"Na stałe współpracujemy z 11 polskimi browarami rzemieślniczymi. Wierzymy w długofalową współpracę i wspólny rozwój kategorii piw rzemieślniczych. Dzięki Piwnym Terytoriom niektóre browary po raz pierwszy zyskały możliwość zaprezentowania swoich piw konsumentom w skali całego kraju" - wskazała Chwieduk.
Piwa z asortymentu Piwnych Terytoriów można kupić nie tylko w sklepach stacjonarnych. Eurocash pracuje również nad rozwojem oferty piw regionalnych i rzemieślniczych dostępnych dla klientów sklepu internetowego Frisco.pl, podano także.
Piwne Terytoria to kolejny po Faktorii Win tego typu projekt Eurocash, który wspiera sklepy spożywcze w konkurencji z dyskontami i sklepami wielkopowierzchniowymi. W ciągu 4 lat Faktoria Win zrewolucjonizowała sprzedaż win stołowych w małych i średnich sklepach, istotnie przyczyniając się do znaczącego wzrostu sprzedaży tej kategorii w sklepach małoformatowych, przypomniano.
Grupa Eurocash to największa polska grupa zajmująca się hurtową dystrybucją produktów żywnościowych, chemii gospodarczej, alkoholu i wyrobów tytoniowych (FMCG). W ramach prowadzonych przez Grupę Eurocash sieci franczyzowych i partnerskich skupionych jest ok. 13 tysięcy niezależnych sklepów detalicznych. Spółka jest notowana na GPW od 2005 r.
(ISBnews)