Warszawa, 13.12.2017 (ISBnews) - LPP dzięki systematycznemu zwiększaniu udziału w sprzedaży zagranicznej i inwestycji w e-commerce nie odczuje zbyt negatywnie zmian dotyczących wprowadzenia wolnych niedziel od handlu, wynika z wypowiedzi prezes Marka Piechockiego.
"Sukcesywnie zwiększamy nasz udział w sprzedaży zagranicznej. Jesteśmy myślę, jednym z największych eksporterów wśród polskich firm. W tym roku z eksportu pozyskamy około 3, 5 mld zł, co oznacza, że zmiany dotyczące zapowiadanych wolnych niedziel od handlu będą na nas w mniejszym stopniu miały negatywny wpływ" - powiedział ISBnews Marek Piechocki.
Według niego, LPP bardzo dużo inwestuje w handel internetowy, który coraz bardziej dynamicznie się rozwija.
"Trochę szkoda, że ucierpią te firmy, których nie stać na tak duże inwestycje w rozwój e-commerce. Naszym pracownikom jesteśmy w stanie zapewnić poczucie bezpieczeństwa, stabilizacji i dobrej atmosfery przy jednoczesnych dobrych zarobkach i dlatego tak bardzo nie obawiam się o dostępność pracowników" - dodał prezes.
Sejm pod koniec listopada uchwalił obywatelski projekt ustawy o ograniczeniu handlu w niedziele zakładający stopniowe wprowadzanie ograniczaniu handlu począwszy od 1 marca 2018 r.
LPP zarządza markami modowymi Reserved, Cropp, House, Mohito i SiNSAY. Spółka jest notowana na GPW w Warszawie od 2001 roku. Skonsolidowane przychody LPP ze sprzedaży sięgnęły 6,02 mld zł w 2016 r.
Marek Knitter
(ISBnews)