Przetarg na zakup w sumie 20 niskoemisyjnych i niskopodłogowych autobusów na potrzeby komunikacji miejskiej władze Białegostoku ogłosiły w pierwszej połowie listopada. Chodzi o unijny projekt "Poprawa dostępności centrum Białegostoku dla komunikacji miejskiej"; zarezerwowano w nim na te zakupy 32 mln zł netto.

Zamówienie było podzielone na dwie części. W pierwszej miasto było zainteresowane zakupem w sumie 18 autobusów jedno- i dwuczłonowych z silnikami na olej napędowy, w drugiej mowa była o dwóch autobusach o napędzie hybrydowym, spalinowo-elektrycznym.

W środę otwarto oferty: do przetargu na 18 autobusów z silnikami spalinowymi nikt się nie zgłosił, a ofertę dostarczenia miastu dwóch pojazdów hybrydowych złożył jeden producent takich autobusów - Volvo Bus Corporation. Wartość tej części zamówienia miasto szacowało na nieco ponad 3,9 mln zł; oferta jest o ponad 300 tys. zł tańsza.

"Oferta na autobusy hybrydowe będzie analizowana. W pozostałym zakresie prawdopodobne jest powtórzenie przetargu" - powiedziała PAP rzecznik prezydenta Białegostoku Urszula Mirończuk.

Reklama

Jak informował wcześniej magistrat, do 2021 roku miasto planuje zakup co najmniej 72 nowych autobusów. Przybliżony koszt tej inwestycji, to ok. 110 mln zł netto. Zakupy będą współfinansowane z Programu Operacyjnego Polska Wschodnia oraz Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego 2014-2020.

W ramach projektu "Poprawa dostępności centrum Białegostoku dla komunikacji miejskiej", samorząd otrzymał także dofinansowanie m.in. przebudowy kilku ulic, kampanii promocji komunikacji miejskiej, wprowadzania systemu informacyjnego dla obsługi przewozów osób niepełnosprawnych, czy zakupu biletomatów na przystankach i w autobusach.

Łączna wartość tego projektu to - jak informowało PAP wcześniej miasto - blisko 109,5 mln zł; z UE pochodzi blisko 84,5 mln zł. (PAP)

autorzy: Robert Fiłończuk, Izabela Próchnicka