Nowe, rygorystyczne wymagania w związku z unijnym rozporządzeniem o ochronie danych osobowych (RODO) i rosnąca świadomość zagrożeń czyhających w sieci sprawiają, że przedsiębiorcy coraz częściej interesują się ubezpieczeniami, które mogą uchronić ich przed skutkami cyberataków - czytamy w gazecie.

Jednak takie polisy to wciąż na polskim rynku produkt niszowy. Ubezpieczycieli, którzy mają je w ofercie, można policzyć na palcach jednej ręki - pisze "Puls Biznesu".

Niewykluczone, że ofert pojawi się jeszcze więcej, tym bardziej że zainteresowanie przedsiębiorców zabezpieczeniami na wypadek zagrożeń w sieci jest coraz większe - czytamy w gazecie.

"Takie polisy będą nabierać znaczenia w sektorze MSP (małych i średnich przedsiębiorstw - PAP) już w najbliższych miesiącach, a na pewno w kolejnych latach. Wpływa na to rozwój technologii. Ponadto w maju tego roku wchodzi w życie RODO, które wymusi na przedsiębiorcach stosowanie się do zaostrzonych przepisów pod groźbą obciążeń pieniężnych" - tłumaczy Damian Andruszkiewicz, dyrektor departamentu ubezpieczeń małych i średnich przedsiębiorstw w Compensa Vienna Insurance Group.

Reklama

Wzmożone zainteresowanie MSP cyberubezpieczeniami dostrzega również Łukasz Zoń, prezes Stowarzyszenia Polskich Brokerów Ubezpieczeniowych i Reasekuracyjnych (SPBUiR). "W Stanach Zjednoczonych, gdzie obowiązują już przepisy podobne do wdrażanych w UE, polisę cyber risk ma ponad 60 proc. przedsiębiorstw. Spodziewam się, że taki poziom osiągniemy w Polsce w ciągu kilku lat" - powiedział gazecie ekspert.

Szacuje się, że obecnie w Polsce polisę cyber ma zaledwie 8 proc. firm - podaje "Puls Biznesu".

>>> Czytaj też: Inwestorzy martwią się o BOŚ, akcje lecą w dół. Prezes banku zabrał głos