Umowa podpisana przez PKP PLK z konsorcjum biur projektowych IDOM Inżynieria, Architektura i Doradztwo Sp. z o.o. (lider konsorcjum)oraz IDOM Consulting, Engineering, Architekture, S.A.U. (partner) zakłada opracowanie dokumentacji przedprojektowej dla prac na trasie Trójmiasto – Szczecin na odcinku Słupsk – Szczecin Dąbie przez Koszalin i Stargard, a także przez Kołobrzeg i Goleniów. Umowa obejmuje linie kolejowe nr 202, 351, 401 i 402.

Wyniki studium mają poprawić w przyszłości przepustowości linii kolejowych i umożliwić uruchomienie większej liczby połączeń regularnych i sezonowych na trasie Trójmiasto - Szczecin.

W planach jest zlikwidowanie ograniczeń prędkości i tzw. "wąskich gardeł", modernizacja peronów perony i dostosowanie ich do potrzeb niepełnosprawnych podróżnych, a także przebudowa przejazdów oraz budowa bezkolizyjnych skrzyżowań.

Studium wykonalności ma być gotowe w trzecim kwartale 2019 r. Wartość podpisanej umowy to około 9 mln zł.

Reklama

PKP PLK planują starać się o dofinansowanie modernizacji środkami unijnymi. "Dzisiejsza umowa to przygotowanie do przyszłej perspektywy unijnej" - powiedział chwilę przed podpisaniem umowy dyr. ds. realizacji inwestycji PKP PLK Arnold Brech. "Nie chcemy popełnić błędu, który był w poprzednich latach, gdy dopiero w połowie perspektywy byliśmy gotowi do tego, żeby wprowadzać wykonawców na roboty" - dodał.

Brech powiedział także, że jest szansa na rozpoczęcie prac budowlanych po 2020 r. (PAP)

autor: Kacper Reszczyński

edytor: Jacek Ensztein