Według źródeł we francuskiej agencji, na które powołuje się EFE, państwo przeznaczy dodatkowo 2,5 mln euro dla AFP. W 2017 roku przekazało agencji 132,5 mln euro w ramach misji użyteczności publicznej (111 mln euro) i za abonament za korzystanie z jej serwisów (21,7 mln euro).

W ten sposób państwo francuskie "potwierdza priorytetowy i strategiczny charakter powierzonej agencji misji użyteczności publicznej, przy poszanowaniu zasad europejskich" - dodaje EFE.

W 2015 roku misja użyteczności publicznej AFP została wpisana w przepisy o modernizacji prasy, które zakładały, że państwo musi ją co roku zabezpieczać finansowo.

Obecny dyrektor generalny AFP Emmanuel Hoog, który liczy na odnowienie swego mandatu w połowie kwietnia, oświadczył, że negocjuje z państwem przekazanie agencji dodatkowych 60 mln euro w ciągu pięciu lat, by firma mogła stawić czoło wyzwaniom, jakie przed nią stoją.

Reklama

Według EFE francuskiej agencji zależy, aby w tym roku wpływy z serwisów wideo, które obecnie wynoszą 12 proc., wzrosły do 18 proc.

Kolejnymi filarami rozwoju agencji są wiadomości korporacyjne, poprzez które odpowiada ona na potrzeby przedsiębiorstw i instytucji, a także wiadomości sportowe.

AFP zatrudnia 2,4 tys. pracowników w 151 krajach i nadaje w sześciu językach.(PAP)