Kapiszewski: Polska traci czempionów. Najpierw Solaris, potem Pesa? [OPINIA]

3 kwietnia 2018, 12:02 | Aktualizacja: 05.04.2018, 11:48
Źródło:Dziennik Gazeta Prawna
lokomotywa Gama przed fabryką w Bydgoszczy (fot. Pesa)

lokomotywa Gama przed fabryką w Bydgoszczy (fot. Pesa)źródło: Materiały Prasowe

Przez lata słyszeliśmy, że naszej gospodarce brakuje firm, które byłyby w stanie ciągnąć całe sektory do przodu, obrastałyby wianuszkiem kooperantów i stawały się ambasadorami kraju za granicą. Patrzyliśmy z zazdrością na niemieckie koncerny motoryzacyjne, Nokię, Airbusa czy Samsunga.

wróć do artykułu

Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję
Polub Forsal.pl

Reklama

Komentarze (44)

  • olo(2018-04-04 11:34) Zgłoś naruszenie 01

    Jaki paszport ma Solange Olszewska(i) ?

    Pokaż odpowiedzi (1)Odpowiedz
  • Leon Z(2018-04-04 10:22) Zgłoś naruszenie 62

    Polska władza zniszczy wszystko - to jedyny pewnik, jaki mamy od 1989 roku. Dlatego firmy, którym pomimo tego, że są w Polsce udało się odnieść sukces chcą się szybko sprzedać. Każdy właściciel polskiej firmy nigdy nie zna dnia ani godziny w której "zajmie" się nim taki czy inny urząd. Dlatego jeśli tylko ma okazję, to sprzedaje firmę, bierze gotówkę i ma spokój (zwykle już w innym kraju). Za ten stan odpowiadają politycy wszystkich frakcji od 1989r. do dziś. Absolutnie wszystkie rządy były antygospodarcze i antypolskie. Obecny nie jest inny.

    Odpowiedz
  • Karol(2018-04-04 10:07) Zgłoś naruszenie 30

    Dlaczego nie znajdzie sie polski prywatny inwestor gotowy przejac taki biznes? Albo go nie ma, albo nikt nie widzi szans na perspektywiczne powodzenie. Narodowy fundusz inwestycyjny to perspektywa braku rentownosci i wpomagania przez podatnika. Panstwowe molochy energetyczne to niczym niezagorozeni monopolisci, dowolnie dyktujacy warunki odbiorcy a mimo to zanikajace wartosci na gieldzie. Drenaz fiskalny polskiego biznesu idzie w konsumpcje, gielda sie zapada, inwestycje publiczne jakby ustaly. W takiej atmosferze trudno o nastroje inwestycyjne.

    Pokaż odpowiedzi (1)Odpowiedz
  • janek(2018-04-04 09:19) Zgłoś naruszenie 41

    no to biznes mówi teraz Sprawdzam Morawieckiemu i spółce. Zobaczymy na ile gadanie rządu Kaczyńskiego jest propagandą, a na ile faktycznym przemyślanym kierunkiem rozwoju.

    Odpowiedz
  • Terminator(2018-04-04 00:34) Zgłoś naruszenie 92

    Kapitał zagraniczny zlikwiduje oba przedsiębiorstwa Polskie. To jasna sprawa!!!

    Pokaż odpowiedzi (1)Odpowiedz
  • Tulik(2018-04-04 00:22) Zgłoś naruszenie 24

    Komentarz do artykulu: "wyklety powstan ludu ziemi, powstancie, ktorych dreczy glod..."" , "na barykady ludu roboczy czerwony sztandar do gory wznies" itd. itd.

    Odpowiedz
  • tad(2018-04-03 20:15) Zgłoś naruszenie 414

    A kiedy to Pesa była czempionem? I w czym? W największej liczbie awarii pociągów?

    Pokaż odpowiedzi (1)Odpowiedz
  • Gringo(2018-04-03 19:51) Zgłoś naruszenie 71

    Najlepszym wyjściem jest w odpowiednim momencie wprowadzenie takiej "autorskiej" firmy na giełdę. Wtedy zmiany własnościowe mogą być bardziej płynne. Założyciel firmy może się stopniowo wycofywać najpierw z bezpośredniego zarządzania a potem też z rady nadzorczej na emeryturę.

    Odpowiedz
  • janusz biznesmen(2018-04-03 19:45) Zgłoś naruszenie 59

    bo w polandii było i będzie chu.....owo !!!!!!!!!!

    Odpowiedz
  • G(2018-04-03 18:52) Zgłoś naruszenie 511

    Tragedia, dlaczego właściciele firmy to robią, zgłupieli czy sa pod naciskiem szwabow

    Pokaż odpowiedzi (2)Odpowiedz
  • Karol Poznan(2018-04-03 16:47) Zgłoś naruszenie 139

    Panstwo MUSI zrobic wszystko aby ten zaklad pozostal w polskich rekach. Za wszelka cene!

    Pokaż odpowiedzi (1)Odpowiedz
  • Visjoner(2018-04-03 16:10) Zgłoś naruszenie 612

    To jest właśnie polski patriotyzam. Kto ma kasę i mógłby coś zrobić ma to w tyłku.

    Pokaż odpowiedzi (1)Odpowiedz
  • hhhh(2018-04-03 15:07) Zgłoś naruszenie 20

    hmmm czyżby wołanie o wsparcie państwa? Cele unijnych pieniędzy mają tu chyba faktycznie kluczowe znaczenie.

    Odpowiedz
  • uuu(2018-04-03 15:04) Zgłoś naruszenie 137

    bo na rowninie srodkowo-europejskiej, od zawsze szly przemarsze wojsk wsod-zachod, i tutaj jest zbyt ryzykownie inwestowac dlugoterminowo, nachapac sie i uciec z kasa w bezpieczne miejsce

    Odpowiedz
  • as(2018-04-03 14:01) Zgłoś naruszenie 1726

    Ile z czesci uzytych do produkcji autobusow/pociagow pochodzi z polski? Czy te zaklady nie sa zwyklymi montowniami dla czesci zamawianych za granica?

    Pokaż odpowiedzi (1)Odpowiedz
  • obserwator(2018-04-03 13:56) Zgłoś naruszenie 376

    To tylko pokazuje jak jeszcze słabo rozwinięty jest polski kapitał. Przez 30 lat w kraju nie powstały silne krajowe przedsiębiorstwa i instytucje, które by mogły przejmować krajowych konkurentów i tworzyć chociażby poprzez efekt skali silną konkurencję dla zagranicznych firm. Cóż. Nie taki przecież był zamysł liberalnych pozorantów. Oni chcieli wszystko rozsprzedać a z Polski miał powstać kolejny niemiecki land w nowym europejskim kołchozie jak planował to Spinelli.

    Pokaż odpowiedzi (4)Odpowiedz
  • Tadek(2018-04-03 13:54) Zgłoś naruszenie 1136

    Towarzyszu Kapiszewski! Niech państwo kupi ten zakład pracy! Niech żyje Polska Ludowa!

    Pokaż odpowiedzi (2)Odpowiedz
  • nikt(2018-04-03 13:12) Zgłoś naruszenie 613

    Nokia to słaby przykład.obecnie niszowa marka należąca do Chińczyków.W świecie motoryzacji zmiany właścicieli w ostatniej dekadzie to normalna rzecz.Nawet marki z ponad 100 letnią tradycją zmieniają właścicieli np .w zeszłym roku Opel.Przykład kolejny motoryzacji angielskiej należącej obecnie do Hindusów np Jaguar.land Rover.

    Pokaż odpowiedzi (1)Odpowiedz
  • Krystian(2018-04-03 12:59) Zgłoś naruszenie 181

    Bo do tanga trzeba dwojga - pytanie czy po stronie Solaris i Pesa jest takie rozwiązanie brane pod uwagę?

    Odpowiedz
  • Polak(2018-04-03 12:36) Zgłoś naruszenie 4714

    Trump w usa zabezpiecza własnie takie firmy przed wrogim przejeciem.

    Pokaż odpowiedzi (2)Odpowiedz

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Polecamy

Wiadomości branżowe

Tylko na Forsal.pl

Infografiki, wykresy, mapy

Opinie

Najnowsze galerie>>

wszystkie »

Finansopedia forsal.pl

popularnenajnowsze