Zastępca prezydenta Poznania Mariusz Wiśniewski zadeklarował, że na czerwcowej sesji Rady Miasta Poznania złoży wniosek o zabezpieczenie środków w budżecie miasta na realizację wydłużenia ścieżki.

„Dzięki temu będzie można zlecić wykonanie projektu, który powstanie jeszcze w tym roku. W przyszłym roku planowana jest natomiast realizacja tej części Wartostrady” – podkreślił.

Biuro prasowe poznańskiego magistratu wskazało, że obecne założenia dotyczące budowy ścieżki pieszo-rowerowej Wartostrada przewidują jej wydłużenie od ul. Czartoria w kierunku Mostu Chrobrego.

„Nieuregulowane kwestie związane z własnością działek sprawiły, że ścieżka miała się kończyć tuż za mostem. W ostatnim czasie Miastu udało się jednak uporządkować stan prawny działek nad Wartą i odzyskało własność dwóch z nich na cyplu. Umożliwia to poprowadzenie Wartostrady przez cypel do ul. Estkowskiego” – podkreślono w komunikacie Urzędu Miasta Poznania.

Reklama

Dodano, że odcinek Wartostrady od Mostu Rocha poprzez Most Chrobrego do Garbar jest jedną z najpopularniejszych tras rekreacyjno-sportowych w Poznaniu. „Rozbudowa trasy wpłynie też korzystnie na zagwarantowanie użytkownikom Wartostrady właściwego i bezpiecznego przejazdu na północ Poznania” – podkreślono.

Wartostrada, czyli ciąg pieszo-rowerowy ciągnący się wzdłuż rzeki Warty budowany jest w Poznaniu fragmentami od 2011 roku. Docelowo, trasa ta w strefie śródmiejskiej ma mieć długość ok. 10 km.

Umowę na dofinansowanie Wartostrady z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego władze Poznania podpisały we wrześniu ub. roku. Poza budową i modernizacją dróg rowerowych, w ramach projektu, planowany jest również montaż wzdłuż całej trasy energooszczędnego oświetlenia, monitoringu wizyjnego, a także m.in. stworzenie stojaków rowerowych oraz samoobsługowych punktów naprawy rowerów.

Łączny koszt inwestycji to ok. 22 mln zł. Z budżetu Miasta na cel przeznaczono ok. 16 mln zł; reszta środków pochodzi z dofinansowania z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego.(PAP)

autor: Anna Jowsa