O dotychczasowym przebiegu robót ulepszającego komfort podróży oraz pracach zwiększających możliwości transportu w Opocznie poinformował w środę PAP zespół prasowy PKP PLK SA.

Inwestycje na uruchomionej w grudniu 2014 roku stacji Opoczno-Południe obejmują m.in. budowę drugiego, 300-metrowego peronu wyposażonego w ławki, wiaty, oświetlenie, antypoślizgową nawierzchnię, czytelne oznakowanie i rozkłady jazdy. Dodatkowo bezpieczną komunikację zapewnić ma przejście dla pieszych oraz pochylnie. Ich budowa jest już zaawansowana i ma zakończyć się w grudniu br.

Przejazd przez stację położoną na trasie Centralnej Magistrali Kolejowej obsługuje połączenia krajowe i międzynarodowe, m.in. do Wiednia, Pragi i Grodna usprawni również wymiana ok. 7 km torów, 8 km sieci trakcyjnej oraz 16 rozjazdów i urządzeń sterowania ruchem kolejowym. Dzięki temu w tym miejscu możliwy będzie przejazd większej liczby pociągów z prędkością ponad 160 km/h.

Inwestycja realizowana jest w ramach projektu "Modernizacja linii kolejowej nr 4 - Centralna Magistrala Kolejowa etap II" w formule "projektuj i buduj". Jej wartość to 55 mln zł. Wszystkie prace mają zakończyć się do 2019 roku.

Reklama

Jak informuje PKP PLK, to kolejny etap modernizacji Centralnej Magistrali Kolejowej. Jej celem jest usprawnienie i zwiększenie prędkości jazdy pociągów nie tylko między głównymi miastami - Warszawą, Krakowem, Katowicami i Wrocławiem - ale także lepsze połączenia między regionami i dobry dostęp do kolei dla mieszkańców woj. świętokrzyskiego i łódzkiego. (PAP)

autor: Bartłomiej Pawlak