Jak przekazał Zalewski, najkorzystniejszą ofertę dla odcinka "C" Kamieńsk – Radomsko, o długości 16,7 km złożyło konsorcjum firm Strabag i Budimex. Cena oferty brutto to 573 mln 143 tys. zł. Wybór jest nieprawomocny.

"Oznacza to, że znamy już wszystkich wykonawców dla łódzkiego odcinka A1" – przypomniał rzecznik łódzkiego oddziału GDDKiA. To brakujący dotąd fragment autostrady A1 Tuszyn – Częstochowa.

Wcześniej wybrano wykonawców odcinka "A" Tuszyn - Piotrków Trybunalski, którym za 478 mln 873 tys. zł brutto zrealizuje konsorcjum Budmiex - Strabag; "B" Piotrków Trybunalski – Kamieńsk, który za 678 mln 47 tys. zł brutto wykonają Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów Kobylarnia i spółka Mirbud; "D" Radomsko - granica województwa, który za 338 mln 250 tys. zł brutto zrealizuje Przedsiębiorstwo Usług Technicznych Intercor.

Kanał przez Mierzeję Wiślaną zagrożony? Lokalne przepychanki mogą zatopić projekt

Reklama

Oddziały Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Łodzi oraz Katowicach ogłosiły przetargi na budowę brakujących odcinków A1 30 czerwca br. Odcinki te mają oznaczenia: A, B, C, D w woj. łódzkim oraz E - w woj. śląskim (obecnie w woj. śląskim powstają odcinki F, G, H oraz I - od Częstochowy do Pyrzowic).

W poniedziałek GDDKiA podpisała z firmą Polaqua umowę o wartości 596,5 mln zł brutto dot. budowy brakującego odcinka E w woj. śląskim. To blisko 17 km trasy między Częstochową a granicą z Łódzkiem.

Odcinek A obejmuje 15,8 km trasy od węzła Tuszyn (bez węzła) do węzła Piotrków Trybunalski Południe (w dokumentacji przetargowej węzeł ten nosi dawną nazwę: Bełchatów; z węzłem). Odcinki B to 24,21 km autostrady od węzła Piotrków Południe do węzła Kamieńsk (z węzłem), odcinek C liczy 16,52 km od węzła Kamieńsk do węzła Radomsko (z węzłem), a odcinek D obejmuje 7,02 km A1 od węzła Radomsko do granicy z woj. śląskim.

GDDKiA informowała wcześniej, że zamierza przeznaczyć na sfinansowanie odcinka A 618,1 mln zł brutto, odcinka B - 943 mln zł brutto, odcinka C – 651,5 mln zł brutto oraz odcinka D – 273,6 mln zł brutto.

Według GDDKiA fragment autostrady A1 między węzłami Tuszyn i Piotrków Zachód będzie miał, tak jak teraz, po dwa pasy ruchu w każdą stronę. Między węzłami Piotrków Zachód i Piotrków Południe zachowany zostanie obecny przekrój dwóch jezdni po cztery pasy ruchu, a między węzłami Piotrków Południe i Częstochowa trasa zostanie rozbudowana z dwóch do trzech pasów ruchu w każdą stronę.

Na A1 między węzłami Tuszyn i Częstochowa Północ zaplanowano pięć węzłów drogowych (Piotrków Zachód; zostanie też rozbudowany o relację Łódź-Warszawa, Piotrków Południe, Kamieńsk, Radomsko oraz Mykanów)

Liczący 81 km fragment autostrady A1 w woj. łódzkim oraz śląskim ma być - według wcześniejszych założeń - gotowy w 2021 r. Na inwestycję zabezpieczono, za zgodą ministra finansów, 4 mld zł z Krajowego Funduszu Drogowego.

Bydgoszcz coraz bliżej Grudziądza. GDDKiA podpisała umowę na dofinansowanie 74-km odcinka trasy S5 [MAPA]