Ministerstwo Inwestycji i Rozwoju przedstawiło w czwartek pierwsze warunki dla samorządów chętnych do przystąpienia do rządowego programu Mosty dla Regionów, np. budowa mostu ma zacząć się najpóźniej trzy lata po wydaniu pozwolenia na budowę lub zezwolenia na realizację inwestycji drogowej.

Nabór wniosków rusza 16 sierpnia.

Program zakłada możliwość dofinansowania do 80 proc. kosztów inwestycji związanych z budową nowych mostów na drogach samorządowych.

Jak poinformowało MIiR, przed samorządami chcącymi uczestniczyć w programie postawiono kilka warunków. Dokumentacja, która powstanie dzięki dofinansowaniu z programu musi być gotowa do 31 grudnia 2022 r. Przygotowanie dokumentacji nie może być dofinansowane z funduszy unijnych, norweskich, szwajcarskich ani z budżetu państwa. Budowa mostu ma zacząć się najpóźniej trzy lata po wydaniu pozwolenia na budowę lub zezwolenia na realizację inwestycji drogowej.

Ministerstwo podkreśliło, że wszystkie potrzebne dokumenty – ogłoszenie, wniosek, kryteria oceny - są dostępne od czwartku na jego stronie internetowej. Nabór jest otwarty dla wszystkich chętnych samorządów, z wyłączeniem miast na prawach powiatu. Potrwa do 29 marca 2019 r.

Reklama

MIiR po analizach rekomendował do programu 21 priorytetowych, według rządu inwestycji. Lista zawiera pięć nowych mostów drogowych na Wiśle (cztery w Mazowieckiem i jeden w Lubelskiem), cztery na Odrze, pięć na Warcie, dwa na Bugu i po jednym na Sanie, Noteci, Pilicy, Narwi i na rzece Elbląg.

Wykaz 21 priorytetowych mostów
Rzeka Województwo Odcinek rzeki Rekomendowana lokalizacja mostu
Wisła mazowieckie Dęblin – Góra Kalwaria W okolicach Kozienic i Maciejowic
Wisła mazowieckie Góra Kalwaria – Warszawa W okolicach Konstancina-Jeziorny i Otwocka/Karczewa
Wisła mazowieckie Warszawa – Nowy Dwór Mazowiecki Na wysokości Jabłonny i Łomianek
Warta lubuskie Międzychód – Santok Na wysokości miejscowości Przytoczna
Bug mazowieckie/ podlaskie Tonkiele – Nur Pomiędzy gminami Perlejewo i Jabłonna Lacka
Bug mazowieckie Wyszków – Serock Pomiędzy gminami Dąbrówka i Somianka
Narew mazowieckie Różan – Pułtusk Pomiędzy gminami Szelków i Obryte
Wisła mazowieckie Nowy Dwór Mazowiecki – Wyszogród Pomiędzy gminami Czerwińsk nad Wisłą i Leoncin
Odra śląskie Racibórz – Kędzierzyn-Koźle Pomiędzy gminami Rudnik i Nędza
Odra dolnośląskie Wrocław – Ciechanów Na wysokości Obornik Śląskich – połączenie z gminą Miękinia
Odra dolnośląskie Ciechanów – Głogów W okolicach Bełcza Wielkiego – pomiędzy gminami Pęcław i Niechlów
Odra lubuskie Zielona Góra – Krosno Odrzańskie Pomiędzy gminami Sulechów i Czerwieńsk
Warta wielkopolskie Koło – Konin W okolicach Konina – pomiędzy gminami Krzymów i Kramsk
Warta wielkopolskie Konin – Śrem Pomiędzy gminami Żerków i Miłosław
Warta wielkopolskie Śrem – Poznań Na wysokości Brodnicy
Warta wielkopolskie Oborniki – Wronki Pomiędzy Obornikami i Obrzyckiem
San podkarpackie Jarosław – Leżajsk Na wysokości miejscowości Jarosław
Noteć wielkopolskie Czarnków – Wieleń Pomiędzy gminami Czarnków i Lubasz
Pilica łódzkie Przedbórz – Sulejów Pomiędzy gminami Aleksandrów i Ręczno
Wisła Lubelskie Kazimierz Dolny nad Wisła Pomiędzy gminami Kazimierz Dolny i Janowiec.
Elbląg Warmińsko-mazurskie Jezioro Druzno – Zalew Wiślany W miejscowości Nowakowo
Źródło: Ministerstwo Inwestycji i Rozwoju



>>> Czytaj też: Powstanie 22 nowych mostów na rzekach? Szacowany koszt to ok. 2,3 mld zł