Niemiecka infrastruktura w kryzysie. Autostrada A20 zawaliła się 12 lat po otwarciu przez Merkel

22 sierpnia 2018, 06:45 | Aktualizacja: 12.09.2018, 11:30
Źródło:Bloomberg
Pracownicy stoją obok betonomieszarki podczas trwających prac naprawczych na autostradzie A20 niedaleko Tribsees, Niemcy, w środę, 1 sierpnia 2018 roku. Fotograf: Rolf Schulten / Bloomberg

Pracownicy stoją obok betonomieszarki podczas trwających prac naprawczych na autostradzie A20 niedaleko Tribsees, Niemcy, w środę, 1 sierpnia 2018 roku. Fotograf: Rolf Schulten / Bloombergźródło: Bloomberg
autor zdjęcia: Rolf Schulten

Po katastrofie drogowej w Genui, gdzie runął most, dużo mówi się o zagrożeniu, jakie niesie przestarzała infrastruktura. Również w Niemczech. Niegdyś niemiecka sieć dróg, mostów i linii kolejowych wzbudzała zazdrość sąsiadów – teraz jest w rozpadzie.

wróć do artykułu

Polub Forsal.pl

Reklama

Komentarze (34)

  • Obserwator(2018-08-22 09:53) Zgłoś naruszenie 11217

    Akurat przykład z A20 to strzał kulą w płot. Autostrada zapadła się na krótkim odcinku na torfowym podłożu w ubiegłym roku, który był ekstremalnie mokry. W niektórych rejonach Meklemburgii suma opadów przekroczyła normę o 250%, a to właśnie było przyczyną rozmycia nasypu. To taka głupawa radość, jakby jakość tego, co jest budowane w Polsce była powalająco lepsza. Nie jest, tylko szybkie drogi mamy nowsze. Tak na marginesie, na S3 na południe od Szczecina w ubiegłym roku, który był równie mokry, jak w Niemczech w wielu miejscach z nasypów, bynajmniej nie na bagnistym podłożu, obsunęła się warstwa humusu, odsłaniając geowłókninę. Do dzisiaj nie zostało to naprawione. Przypuszczam, że szczeciński oddział Gdaki czeka na całkowite obsunięcie się nasypów, aby więcej kasy było do przerobienia. Zbiorniki na opadówkę zostały tak zaplanowane, że w ub. roku na węźle Pyrzyce woda wylewała się na jezdnię łącznicy. W tym, z kolei skrajnie suchym roku roku po jednej większej burzy woda wylewała się z rowów na drogi serwisowe obok eski. Na tej samej drodze są odcinki, na których w kilka lat po oddaniu do użytku ujawniły się poprzeczne przełomy, co, jak przypuszczam jest efektem nieprawidłowego wykonania podłoża (ktoś prowadził nadzór inwestorski, ktoś to odebrał). Na A1 na północ od Bytomia jest odcinek, gdzie trzęsie, jak na kocich łbach. Takich przykładów można podać dużo, dużo więcej, więc nie ma się co cieszyć, że Niemcom się coś zapadło.

    Odpowiedz
  • Robert(2018-08-22 07:39) Zgłoś naruszenie 9532

    Katastrofy budowlane się niestety zdarzają ale o niczym to nie świadczy. Co do niemieckiej infrastruktury, to z moich doświadczeń nie wynika bynajmniej żeby się rozpadała. Przynajmniej raz w roku przemierzam całe Niemcy autostradami A12, A10, następnie A9, potem A6 i wreszcie A5, która się kończy w Bazylei i co prawda widzę remonty i spowodowane nimi utrudnienia ale przez ostatnie 10 lat jest zdecydowanie lepiej, a nie gorzej. Nie wiem jaki cel mają niemieckie media trąbiąc o rozpadającej się infrastrukturze (pewnie finansowy) ale z punktu widzenie doświadczeń użytkownika takiego jak takie wyrzekania to bzdury i androny. Niemcy niewątpliwie bardzo dbają o swoja infrastrukturę. Może chcieliby dbać bardziej ale nieprawdą jest, że wszystko się rozpada. Jak ktoś jeździ na przykład A10 (Berliner Ring) to pewnie zauważył, że wciąż się go udoskonala i poszerza. Teraz na przykład trwa przebudowa niedaleko rozwidlenia, którym od A10 odchodzi na południe A9 do Monachium (okolice węzła Michendorf). Byłoby miło gdyby w Polsce była taka i tak "rozpadająca się" infrastruktura.

    Pokaż odpowiedzi (5)Odpowiedz
  • A3(2018-08-22 09:02) Zgłoś naruszenie 779

    Przestańcie cytować WEF bo on jest robiony na Forum Ekonomicznym na podstawie ankiet. Większość tych biznesmenów nigdy nie była w większości krajów. Wychodzą kurioza ze w Egipcie czy Rwandzie komunikacja lepsza niż w Polsce, a telefony w Niemczech gorsze niz w Indonezji i Gwatemali.

    Odpowiedz
  • pitu pitu(2018-08-22 09:14) Zgłoś naruszenie 7114

    Telekomunikacja w Mali w którym trwa wojna domowa jest lepsza niż w Niemczech. Rwanda, która ma jedną porządnie wyasfaltowaną drogę...Autorze zastanów się co cytujesz. Trochę rozumu, albo wsiadaj w samolot i sprawdź sam.

    Pokaż odpowiedzi (2)Odpowiedz
  • Piotr(2018-08-22 08:57) Zgłoś naruszenie 6920

    W Polsce też brak remontów z prawdziwego zdarzenia... przykład: autostrada A4, na zachód od Wrocławia; częściowo wybudowana w latach 30-40, przed II Wojną. W nowym milenium dobudowano pasy w drugą stronę i wymieniono nawierzchnie na istniejących, ale już wtedy na wstępie nie spełniła norm autostrady; brak pasa awaryjnego, zakręty pod złym kątem, zbyt wąskie pasy. Dziś dochodzi do tego zbyt duże natężenie ruchu na wspomnianym odcinku, co przy braku pomyślunku polskich kierowców, zamienia ją w "drogę śmierci". Miała zostać zmodernizowana na Euro 2012, ale zabrakło pieniędzy; łatwiej pochwalić się nowymi drogami niż modernizacją starej. Dziś znów padają obietnice, jednak działań nadal nie widać.

    Odpowiedz
  • wjw(2018-08-22 10:36) Zgłoś naruszenie 6619

    W Polsce za to nowe drogi szybko mają koleiny. Na początek widoczne tylko podczas deszczu. Poza tym na wielu innych łata na łacie i jedzie się jak po betonce. Trwałe i porządnie zrobione nawierzchnie to są od wojny albo przedwojenne.

    Pokaż odpowiedzi (2)Odpowiedz
  • tak było i będzie(2018-08-22 08:28) Zgłoś naruszenie 6569

    To dopiero początek dziadostwa jakie mają przed sobą Niemcy. Wojna celna Z USA , mocno uszczupli budżet niemiecki i perspektywy dalszego rozwoju. Na pewno nie będzie on tak silny jak do tej pory.Niemcy powoli lecz systematycznie będą się zwijać.

    Pokaż odpowiedzi (5)Odpowiedz
  • .....(2018-08-22 09:03) Zgłoś naruszenie 6334

    Niemcy jakie do tej pory znaliśmy to już niestety historia !! Róbmy filmy, zapiski dla potomnych, bo to już ostatnie takie sielankowe widoki, na niemieckich drogach i w miastach ! Widoki na przyszłość dla niemieckiej gospodarki, niestety nie są sielankowe.

    Pokaż odpowiedzi (1)Odpowiedz
  • bez sensu(2018-08-22 10:37) Zgłoś naruszenie 5519

    Chciałbym mieć takie dziadostwo na co dzień. W Niemczech w odcinku czasowym 15 minut jest jakaś droga szybkiego ruchu, farmerzy traktorami z pługiem jeżdzą na pola, komunikacja wyśmienita a w Polsce budujecie Via Carpatia, która przy Rzeszowie ma zwężenia do 1 pasa, dróg ekspresowyuch na wschodzie jak na lekarstwo. I porównujecie się z Niemcami, którzy nauczyli Europę budować autostrady i dostarczają 90 % maszyn do budowy infrastruktury?

    Pokaż odpowiedzi (1)Odpowiedz
  • A kasa na zachód(2018-08-22 10:33) Zgłoś naruszenie 296

    Na zdjęciu rozpoznaję logo Strabag, Ci partacze widoczni są na co drugiej budowanej w Polsce drodze!

    Odpowiedz
  • Robol(2018-08-22 09:16) Zgłoś naruszenie 2845

    A czy Niemcy coś jeszcze produkują? Bo na wiertarkach Bosch pisze „made in china” Tak naprawdę Niemcy już niczego nie produkują bo pociągi Chiny-Niemcy są pełne a powrotne Niemcy-Chiny puste, tylko co czwarty jest pełny i to tylko francuskje wina i kosmetyki różne produkty rolne np mleko w proszku. Niemcy to tylko samochody a w tym mocno przegrywają z samochodami elektrycznymi które są produkowane w innych krajach. Niemiecki przemysł samochodowy skończy jak nokia. Unas infrastruktura jest słaba ale z roku na rok jest coraz lepsza.

    Pokaż odpowiedzi (1)Odpowiedz
  • Tlik(2018-08-22 23:45) Zgłoś naruszenie 162

    Rankingi WEF to sa jaja. Oni robia ankiety wewnatrz krajow, jak samo spoleczenstwo postrzega swoja infrastrukture i na tej podstawie potem to ustawiaja w tabelach. A ze Polacy wiecznie tylko narzekaja to potem wychodzi, ze w Polsce drogi sa gorsze niz w Rwandzie.

    Pokaż odpowiedzi (2)Odpowiedz
  • A(2018-08-22 10:09) Zgłoś naruszenie 1554

    Niemcy to teoretyczny kraj. Ostatni Niemiec zginął w 1945 roku.

    Odpowiedz
  • Khorsj(2018-08-30 14:43) Zgłoś naruszenie 13

    to trump podwyzszyl nam ceny paliwa

    Odpowiedz
  • ozi(2018-09-18 10:08) Zgłoś naruszenie 00

    Gazprom działa, najpierw liga mistrzów, potem mundial teraz piłka ręczna. Są okazje, żeby ugościć decydentów UE

    Odpowiedz

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Polecamy

Wiadomości branżowe

Tylko na Forsal.pl

Infografiki, wykresy, mapy

Opinie

Najnowsze galerie>>

wszystkie »

Finansopedia forsal.pl

popularnenajnowsze