Costa Coffee jest liderem rynku w Wielkiej Brytanii i drugą największą siecią kawiarni na świecie, dysponując ponad 2,4 tys. lokali w Wielkiej Brytanii oraz 1,4 tys. w 31 innych krajach, w tym w Polsce. Jednocześnie Costa Express zarządza ponad 8,2 tys. maszyn sprzedających kawę, m.in. na stacjach benzynowych.

Prezes Coca Coli James Quincey zaznaczył, że zakup Costy stworzy przed firmą nowe możliwości rozwoju, a sieci kawiarni pozwoli na "wzmocnienie swojej marki na świecie". "Gorące napoje to jeden z niewielu segmentów rynku, gdzie Coca Cola nie miała dotychczas globalnej marki" - argumentował.

Analitycy zwracają uwagę, że ten ruch pozwoli Coca Coli także na wprowadzenie szerszej gamy produktów opartych na kawie, które byłyby dostępne w sklepach spożywczych. Wcześniej podobne ruchy zapowiedziała także konkurencja, m.in. sieć kawiarni Starbucks, która podpisała umowę licencyjną ze szwajcarskim koncernem Nestle.

Szefowa Costy Alison Brittain powiedziała, że "być może zobaczymy Costę absolutnie wszędzie: w maszynach z napojami, hotelach, restauracjach, pubach, kawiarniach - wszędzie tam, gdzie dzisiaj widzimy Colę".

Reklama

Decyzja o sprzedaży sieci kończy 23-letni okres zarządzania marką przez koncern Whitbread, który zakupił ją w 1995 roku za zaledwie 19 milionów funtów, kiedy sieć liczyła jedynie 39 lokali.

Zakończenie transakcji jest spodziewane na pierwsze półrocze 2019 roku i będzie zależne od uzyskania niezbędnych zgód od regulatorów rynku.

>>> Czytaj też: Apple może wycenić nowe wersje iPhone’a tak wysoko, jak chce. I tak go sprzeda