Przychody Grupy Redan spadły o ok. 1% r: r do ok. 48 mln zł w sierpniu


Warszawa, 06.09.2018 (ISBnews) - Szacunkowa wartość skonsolidowanych przychodów ze sprzedaży towarów zrealizowanych przez Grupę Redan w sierpniu 2018 r. wyniosła ok. 48 mln i była 1% niższa w skali roku. Narastająco, sprzedaż grupy wyniosła ok. 370 mln zł i była niższa o ok. 1% r/r, podała spółka.
"Na rynku modowym sprzedaż towarów w sierpniu 2018 r. wyniosła ok. 20 mln zł i była wyższa o ok. 21% porównując do sierpnia poprzedniego roku. W ujęciu narastającym sprzedaż sektora modowego wyniosła ok. 151 mln zł i była ok. 3% wyższa niż w analogicznym okresie poprzedniego roku" - czytamy w komunikacie.
Przychody ze sprzedaży towarów zrealizowane poprzez sklepy internetowe marki Top Secret w Polsce oraz na Ukrainie w sierpniu 2018 wyniosły 2,9 mln zł, co oznacza wzrost o 28% r/r. W ujęciu narastającym sprzedaż sklepów internetowych Top Secret wyniosła 22 mln zł i była wyższa o 8% r/r, podano także.
W segmencie dyskontowym poziom sprzedaży towarów w sierpniu 2018 r. wyniósł ok. 28 mln zł, co oznacza spadek o 12% r/r. W ujęciu narastającym sprzedaż sektora dyskontowego wyniosła ok. 220 mln zł i była niższa o ok. 4% r/r.
"Przychody ze sprzedaży towarów zrealizowane poprzez sklep internetowy www.txm24.pl w sierpniu 2018 wyniosły ok. 0,4 mln zł co oznacza spadek o 58% w stosunku do sierpnia 2017 roku. W ujęciu narastającym sprzedaż dyskontowego sklepu internetowego wyniosła ok. 4,4 mln zł i była niższa o ok. 22% w porównaniu do sprzedaży w tożsamym okresie roku poprzedniego" - czytamy dalej.
Powierzchnia całej sieci sprzedaży Grupy Redan na koniec sierpnia 2018 wyniosła 141,3 tys. m2, co oznacza spadek o ok. 0,5% w odniesieniu do sierpnia 2017.
Powierzchnia punktów handlowych działających w sieci sprzedaży marek Top Secret, Troll i DryWash na koniec sierpnia 2018 wyniosła 36,7 tys. m2, tj. była na poziomie o 2% niższym r/r, zaś sieć TXM na koniec sierpnia składała się z 390 sklepów własnych o łącznej powierzchni 104,6 tys. m2, która była o ok. 0,2% wyższa licząc r/r.
Grupa kapitałowa Redan prowadzi działalność w zakresie detalicznej sprzedaży odzieży w Polsce oraz w innych krajach Europy Środkowo-Wschodniej. Redan opiera się na dwóch filarach: dyskontowym (sieć sklepów Textilmarket) oraz modowym (marki Top Secret, Troll oraz - od 2011 r. - Drywash). Od 2003 roku spółka jest notowana na warszawskiej giełdzie. Spółka TXM, w której Redan ma pakiet większościowy akcji, zadebiutowała na GPW w grudniu 2016 r.
(ISBnews)