Cała inwestycja ma kosztować 30 mln zł. Projekt budowlany przygotuje zespół autorski pod przewodnictwem ARPA Architektonicznej Pracowni Autorskiej Jerzego Gurawskiego. Koncepcja architektoniczna przygotowana przez ten zespół zwyciężyła w zorganizowanym przez miasto konkursie, na który zgłoszono 22 prace.

"Kładka pieszo-rowerowa pomiędzy Berdychowem a Chwaliszewem ma dla nas istotne znaczenie nie tylko z punktu komunikacyjnego, ale także dalszego ożywienia terenów nadwarciańskich. Poznań wrócił nad rzekę, ale chcemy ten proces kontynuować i w tym kontekście ta inwestycja jest dla nas niezwykle ważna" – powiedział w czwartek wiceprezydent Poznania Mariusz Wiśniewski.

Jak podało biuro prasowe poznańskiego magistratu, do końca 2019 roku wykonawca ma stworzyć projekt i uzyskać niezbędne zgody, w tym pozwolenie na budowę. W pierwszym kwartale 2020 roku Poznańskie Inwestycje Miejskie przystąpią do rozpisania przetargu na wyłonienie wykonawcy robót budowlanych, które skończą się w roku 2021.

"Kiedy kładka zostanie zbudowana, naprawdę będzie na co popatrzeć. Widać to na wizualizacjach, że jest ona lekka, łatwa i przyjemna. Dotychczas brakowało takiego zawieszonego nad rzeką Wartą miejsca, z którego można spojrzeć na jej wspaniałą dolinę, przełamania i katedrę. Poza tym połączy dwa niezwykłe miejsca - Kampus Politechniki Poznańskiej i Stare Miasto. Pomysł umiejscowienia kładki akurat w tym miejscu był znakomity" – powiedział architekt Jerzy Gurawski.

Reklama

Kładka stanowić będzie połączenie komunikacyjne rejonu kampusu z południową częścią Ostrowa Tumskiego i lewobrzeżną częścią Poznania w rejonie Chwaliszewa. Ułatwi też przedostanie się z okolic Malty na Stary Rynek.

Według władz miasta na powstaniu kładki skorzystają piesi oraz rowerzyści, dla których ta przeprawa będzie uzupełnieniem infrastruktury rowerowej po obu stronach Warty. (PAP)

autor: Rafał Pogrzebny