Przemysł motoryzacyjny wykonał "bardzo silny ruch" - ocenił Scheuer wyniki negocjacji, jakie prowadzono w Berlinie przez ponad pięć godzin.

Poinformował, że koncerny Volkswagen, Daimler i BMW przyrzekły udzielenie swym klientom wsparcia finansowego w kwocie do 3 tys. euro. Ma to mieć między innymi formę premii za wymianę starszego samochodu dieslowskiego na nowy, spełniający aktualne normy toksyczności spalin. Oferta dotyczy 15 niemieckich miast, w których poziom zanieczyszczenia powietrza tlenkami azotu jest szczególnie wysoki.

Volkswagen i Daimler przewidują także przejmowanie do 3 tys. euro z kosztów niezbędnego modyfikowania silników wysokoprężnych u tych klientów, którzy nie zamierzają zmieniać samochodu. Wcześniej mowa była tylko o 2,4 tys. euro. Jak zaznaczył Scheuer, minie jakiś czas, zanim powstaną techniczne warunki do wprowadzania takich modyfikacji.

Zakazy wjazdu starszych samochodów z silnikami Diesla do różnych stref niemieckich miast obowiązują lub będą wkrótce obowiązywać w Hamburgu, Stuttgarcie, Frankfurcie nad Menem i Berlinie.

Reklama

>>> Czytaj też: WEF: Polska jest jedną z najbardziej imponujących historii sukcesu gospodarczego na świecie