Najwięcej przeładowano węgla, rudy i paliwa – wynika z informacji służb prasowych Zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście. Wyniki są lepsze w porównaniu z poprzednim rokiem o 74,2 proc. w przypadku węgla, 40 proc. rudy i 14,1 proc. paliwa. Nieco mniejsze wzrosty zanotowały inne masowe o 6,1 proc. i drobnica O 5,2 proc.

Spadki z kolei utrzymały się w przeładunkach zbóż o 21,1 proc. oraz kontenerów o 12,4 proc.

"Większe przeładunki rudy oraz towarów energetycznych, w tym węgla i paliw, to efekt dynamicznie rozwijającej się gospodarki i powiązanego z tym rosnącego zapotrzebowania na te surowce" – tłumaczy Monika Woźniak-Lewandowska z Zarządu Portów.

"Z kolei wzrosty w obsłudze drobnicy wynikają ze zwiększonych przewozów promowych oraz drobnicy konwencjonalnej. Natomiast w przypadku innych masowych więcej przeładowano nawozów, kruszyw i metanolu oraz kwasu siarkowego" – dodaje.

Reklama

Dotychczasowy bilans po dziesięciu miesiącach br. porty zamknęły wartością 23,6 mln ton obsłużonych towarów.

Zarząd przewiduje, że w tym roku spółki portowe w Szczecinie i Świnoujściu obsłużą łącznie 27 mln ton towarów.

Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście SA jest spółką akcyjną z większościowym udziałem Skarbu Państwa. Zarządza dwoma portami - w Szczecinie i Świnoujściu.

W porcie w Świnoujściu znajduje się przede wszystkim terminal dla suchych ładunków masowych oraz terminal promowy. Port w Szczecinie obsługuje zarówno ładunki drobnicowe - w tym kontenery, wyroby hutnicze i ładunki wielkogabarytowe, jak również ładunki masowe - suche i płynne. Oba porty oferują także usługi przeładunkowo-składowe towarów rolno-spożywczych. (PAP)

Autor: Kacper Reszczyński