Grupa Ingka przyspiesza transformację biznesową na wszystkich rynkach: zwiększa inwestycje w obecne i nowe sklepy IKEA oraz centra dystrybucji, rozwija nowe formaty w centrach miast i koncentruje się na sprzedaży online, podała IKEA. W związku ze zmianami organizacyjnymi w grupie w Polsce do końca 2019 r. utworzonych zostanie około 50 nowych miejsc pracy, a według szacunków, podobna liczba miejsc pracy może zostać zlikwidowana.

"W wyniku tego procesu, w ciągu najbliższych dwóch lat, w miarę otwierania ok. 30 nowych punktów kontaktu z klientami na całym świecie, inwestycji w sieć dystrybucji oraz digitalizację, globalnie utworzonych zostanie 11 500 nowych stanowisk. Szacuje się także, że spośród 160 tysięcy stanowisk istniejących w Grupie Ingka 7 500 może zostać zlikwidowanych, głównie na poziomie funkcji globalnych oraz krajowych biur głównych na trzydziestu rynkach" - czytamy w komunikacie.

W związku ze zmianami organizacyjnymi w Grupie w Polsce do końca 2019 r. utworzonych zostanie około 50 nowych miejsc pracy, a według szacunków, podobna liczba miejsc pracy może zostać zlikwidowana. Na tym etapie zmiany nie będą dotyczyć większości pracowników IKEA w sklepach i centrach dystrybucji, tylko biura głównego firmy, podano również

"Polska jest globalnie jednym z trzech najszybciej rozwijających się rynków IKEA. W ubiegłym roku osiągnęliśmy 11-proc. wzrost sprzedaży i przekroczyliśmy 4 mld zł obrotów. Kilka tygodni temu otworzyliśmy też pierwszy sklep nowego formatu blisko centrum miasta, w warszawskim Blue City. Rozwijamy sprzedaż wielokanałową i pracujemy nad wprowadzeniem rozwiązań gospodarki obiegu zamkniętego dla naszych klientów. Jednocześnie wiemy, że aby wspierać i utrzymać wzrost, w dłuższym terminie musimy zmienić się jeszcze bardziej. Chcemy odpowiadać na rosnące oczekiwania naszych klientów, rewolucję w branży handlowej oraz coraz silniejszą konkurencję" - powiedziała prezes IKEA Retail w Polsce Carolina Garcia, cytowana w komunikacie.

"Kontynuujemy nasz wzrost i świetne wyniki. Jednocześnie rozumiemy, że krajobraz w branży handlowej podlega zmianom w skali i z prędkością wcześniej nienotowaną. Zachowania konsumentów ulegają gwałtownym zmianom, inwestujemy zatem i rozwijamy nasz biznes, aby zaspokajać ich potrzeby lepiej i w nowy sposób. Położymy większy nacisk na ulepszanie naszych sklepów. Zajmiemy się także odnowieniem naszej organizacji, bazując na naszych wartościach, historii i kulturze firmy. W pracy kierujemy się wartościami i kulturą opartą na otwartości i szczerości. Kierując się wspomnianymi wartościami, będziemy w najlepszy możliwy sposób wspierać naszych współpracowników w trakcie planowanych zmian" - dodał CEO Grupy Ingka Jesper Brodin.

Transformacja biznesowa obejmuje także wejście do centrów trzydziestu metropolii na świecie, aby uzupełnić ofertę tradycyjnych sklepów IKEA. Zakłada także wzmocnienie oferty cyfrowej i dystrybucyjnej. Celem jest zapewnienie klientom jak najszerszego wyboru produktów, który będzie odpowiadać ich potrzebom i stylowi życia, wskazano także.

Grupa Ingka zarządza 367 sklepami IKEA w 30 krajach. W roku finansowym 2018 Grupa Ingka globalnie odnotowała wzrost sprzedaży w wysokości 4,7%. W Polsce grupa posiada obecnie jedenaście sklepów i zarządza pięcioma centrami handlowymi poprzez IKEA Centres Polska. Zlokalizowane w Jarostach k. Piotrkowa Trybunalskiego Centrum Dystrybucji zaopatruje 23 sklepy IKEA w Europie Środkowej i Wschodniej. Do Grupy Ingka w Polsce należy również sześć farm wiatrowych, które zapewniają jej niezależność energetyczną.