"W tym sezonie zimowym dreamlinery LOT-u zabiorą pasażerów z Warszawy do dziesięciu miast - w Brazylii, Tajlandii, Wietnamie, Kenii i Meksyku oraz na Kubie, Dominikanie i Mauritiusie. W planowanym rozkładzie LOT wykona w sumie ok. 80 rejsów czarterowych każdego miesiąca" - poinformowała w komunikacie spółka.

Jak przekazała LOT, nowe rejsy czarterowe to wynik umowy, którą przewoźnik podpisał z touroperatorami Rainbow Tours i TUI Poland. W ramach tej współpracy polski przewoźnik udostępnia samolot wraz załogą do obsługi wybranych kierunków turystycznych. Spółka przekazała, że umowy z Rainbow i TUI Poland obowiązują na czas sezonu zimowego 2019/2020.

Zgodnie z umowami, LOT poleci do Rio de Janeiro w Brazylii, Bangkoku i na Phuket w Tajlandii, Ho Chi Minh w Wietnamie, Cancun w Meksyku, Varadero na Kubie, Mombasy w Kenii, Punta Cana i Puerto Plata na Dominikanie oraz na Mauritius.

Wszystkie zaplanowane rejsy czarterowe ma realizować samolot Boeing 787-8 Dreamliner, który na pokład może zabrać 252 pasażerów w trzech klasach podróży: LOT Charters Business, LOT Charters Premium i LOT Charters Economy.

Reklama

Spółka przekazała, że najdłuższym połączeniem czarterowym jest bezpośredni lot z Warszawy do Rio de Janeiro, trwający 13 godzin i wynoszący 11 tys. km. Dla porównania najdłuższe regularne połączenie rozkładowe LOT-u to rejs z Warszawy do Los Angeles (12 godzin 20 minut, prawie 9,7 tys. km).

LOT przekazał, że wraz ze wzrostem skali operacji i działalności czarterowej planuje uruchomienie kolejnych rejsów czarterowych, wykorzystując dreamlinery, ale także flotę średniego zasięgu: nowoczesne wąskokadłubowe Boeingi 737. W sezonie lato 2018 LOT oferował pasażerom także połączenia czarterowe z Warszawy i Katowic do tureckiej Antalyi oraz z Warszawy do Kefalonii w Grecji. Przewoźnik rozważa też uruchomienie rejsów czarterowych z innych regionów w Polsce.

LOT w swoim rozkładzie oferuje 105 połączeń regularnych. Najnowsze to ogłoszona w ubiegłym tygodniu trasa Warszawa-Bejrut. Od początku 2016 r. LOT ogłosił uruchomienie ponad 60 bezpośrednich rejsów m.in. z Warszawy do Miami, Los Angeles, Newark, Seulu, Tokio i Singapuru, z Budapesztu do Nowego Jorku i Chicago, z Krakowa do Chicago i z Rzeszowa do Newark.

Spółka podkreśla, że uruchomianie nowych połączeń jest możliwe m.in. dzięki pozyskiwaniu kolejnych samolotów. W czerwcu do floty dołączył 11. Boeing 787-9 Dreamliner. Do końca 2019 r. flota dreamlinerów obsługujących trasy dalekodystansowe zwiększy się do 15 maszyn.

W 2017 r. LOT przewiózł łącznie ponad 6,8 mln pasażerów, czyli o ponad 25 proc. więcej niż rok wcześniej. W tym roku przewoźnik spodziewa się zbliżyć do liczby 9 mln pasażerów. (PAP)

autor: Aneta Oksiuta