Warszawa, 04.12.2018 (ISBnews) - Enter Air odebrał pierwszego z sześciu zamówionych Boeingów 737 MAX 8, który trafi do obsługi polskich i zagranicznych biur podróży w grudniu, podała spółka. Kolejny MAX zostanie odebrany w ciągu kilku tygodni, a pozostałe cztery maszyny dołączą do floty w kolejnych latach.
"Dołączenie do floty Boeingów 737 MAX 8 otwiera nowy rozdział w naszej historii. Te najnowocześniejsze w swojej klasie samoloty zapewnią naszym pasażerom jeszcze wyższy poziom komfortu. Jest to naturalny etap rozwoju spółki. Zaczęliśmy od samolotów starszej generacji, w wersji B737-400, które wymieniliśmy na samoloty nowej generacji, w wersji B737-800, natomiast teraz rozpoczynamy nowy etap rozwoju floty oparty na najnowszej generacji B737 MAX 8. Od strony biznesowej poprawi się nasza efektywność operacyjna, co powinno przełożyć się na lepsze wyniki i wzrost wartości spółki [...] Nowe samoloty będą służyły głównie do obsługi rynku polskiego, ale dostajemy też zapytania na przewozy realizowane MAXami od touroperatorów z całej Europy, będziemy więc mogli wykorzystać nowe samoloty do wejścia na nowe rynki. Jeśli maszyny potwierdzą swoje możliwości, rozważymy zakup kolejnych Boeingów 737 MAX 8" – powiedział członek zarządu Enter Air Grzegorz Polaniecki, cytowany w komunikacie.
Pierwsze dwa nowe samoloty są finansowane na zasadzie leasingu finansowego przez bank DVB, a łączna kwota finansowania dwóch pierwszych samolotów wynosi 374 mln zł, podano także.
"Boeing 737 MAX 8 wykorzystuje wszystkie sprawdzone rozwiązania wcześniejszych wersji Boeingów 737. Inżynierowie amerykańskiego producenta wyposażyli samolot w nowe, wydajne silniki, poprawili aerodynamikę, zastosowali lżejsze i trwalsze komponenty. Zastosowane zmiany podniosły niezawodność samolotu i obniżyły koszty obsługi technicznej. Mniejsze wymagania serwisowe nowych samolotów sprawią z kolei, że będą one mogły więcej czasu spędzać w powietrzu" - powiedział członek zarządu i dyrektor techniczny Enter Air Mariusz Olechno, cytowany w komunikacie.
Enter Air jest notowany na GPW od grudnia 2015 roku. Przewoźnik posiada pięć stałych baz operacyjnych w Warszawie, Katowicach, Poznaniu, Wrocławiu i Paryżu oraz kilka baz sezonowych, m.in. w Londynie, Madrycie, Pradze i Tel Awiwie.
(ISBnews)